שבת דף לא. בשש שאלות ביום הדין.
ראיתי בחוברת ביאור נחמד, חדש לי, שהכוונה בכל צרה שתגיע ח"ו לאדם יצפה לישועת ה'.
והוא שלא כראשונים שבארו על הגאולה והמשיח.
האם מוכר בספרים פשט כזה?
גאולה בקרוב כתב:שבת דף לא. בשש שאלות ביום הדין.
ראיתי בחוברת ביאור נחמד, חדש לי, שהכוונה בכל צרה שתגיע ח"ו לאדם יצפה לישועת ה'.
והוא שלא כראשונים שבארו על הגאולה והמשיח.
האם מוכר בספרים פשט כזה?
אספקלריא כתב:ראה "קשר גודל" לרחיד"א (בתוך עבודת הקודש) סימן י"ז (טו"ב) אות י' שמביא שבשמונה עשרה כשאומר "כי לישועתך קוינו כל היום" יכוין את הפשט הפשוט, ומוסיף שעל זה שואלים את האדם בעולם הבא. ואחר כך באות י"א מביא מפרי עץ חיים דף נ"ג (שער העמידה פרק י"ט) בשם מהר"י צמח שיש לכוין לצפות לישועת ה' להצילנו מכמה פגעים רעים בכל יום ובכל רגע, ושמצא תועלת גדול לעתות בצרה בזה.
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=154
אום אני חומה כתב:אוסיף כאן שאלה:
במהר"ץ חיות על אתר מביא מהגר"א שהכוונה ללימוד סדר נזיקין על דרך הנאמר לעיל שם ישועות זה סדר נזיקין, עיי"ש, וקשה מה שייך לשון 'ציפית' על לימוד תורה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 158 אורחים