בס"ד
אבא, גזירתך קשה משל פרעה!
זכרים ונקבות, ודאי מתקיימת.
איך יתכן שעמרם גדול הדור וראש הסנהדרין לא חשב על כך?
לא היה מחליט החלטה של פיקו"נ של כלל האומה, ופירוק המשפחות, בלי דיון הכי מיושב בעולם.
ונראה שמצד המציאות אכן גזירת פרעה היא כודאי, גזירת מלך.
ומצד הבנות: יועילו רק לדור זה, שיחיו בו, ואולי לא שווה שהבנים ימותו רק בשביל זה [וגם הבנות של דור זה יסבלו מבדידות בלי נישואין, ובלי הגנת הגברים. עם מוזר, רק נשים...]
ומרים הכניסה את הענין של האמונה בנס: אין זה ברור שגזירת פרעה תתקיים!
[עיקר הדברים מ"אמת ליעקב" לגר"י קמינצקי זצ"ל]
ולפי זה צ"ל שבאמת עמרם פסק תחילה בצדק, שכך אכן פוסק צריך לפסוק, אלא שכשיש לאנשים בטחון גם ההנהגה למעשה ופסק ההלכה משתנה.