המים במדיד (צינורית) חמים פחות מהמים במיחם, וכשמוצאים מים מהמיחם, המים שבמדיד נכנסים לתוך המיחם ומתחממים לחום גבוה יותר, ודנו פוסקי זמנינו האם מחמת כן יש לאסור את הוצאת המים מהמיחם בשבת [הגרשז"א צידד להקל בזה]
אולם באחרו"ש (ח"א עמ' עה) כתבו דכל הנידון בטעות יסודו, משום דהמים שבמיחם מתחלפים כל העת עם המים שבמדיד [בצורה איטית, ולכן לאחר שעברה שעה מרתיחת המים אפשר להשתמש במיחם בשבת] וכיון שהמים שבמדיד כבר הורתחו מקודם במיחם, ליכא בהא איסור בישול אחר בישול [כהכרעת הרמ"א] ובמאור שבת (ח"ד סי"ד הע' ל') האריך לסתור את דבריהם ולטענתו אין הדברים נכונים, והאריך בזה שם עיי"ש [בעלי הארחו"ש עשו ניסיון בקפה, במאור שבת דחה דקפה אינו ראיה למים עיי"ש]
ונפשי בשאלתי, האם א"א לברר בצורה יסודית אצל פיזיקאים ברי סמכא? ובספר ארחו"ש כתבו נתברר ע"י "מומחה" וכו' אולם וראיתי בספר החדש "המטבח כהלכה" (עמ' 178) שכתב וז"ל "שמעתי מפיזיקאים שאין הכרח כלל שיתחלפו המים לפי שהדבר תלוי בנתונים רבים של מבנה המיחם והחום ועוד" אשמח לדעת האם מישהו בירור הדבר בצורה רצינית אל פיזיקאים ידועי שם [גם הנוסח "שהדבר תלוי וכו'" צריך בירור רב יותר מה המציאות במיחמים המצויים, גם לישנא "דאין הכרח" צריך בירור, עד כמה שכיח שהמים לא יתחלפו] ואולי אין דיני תורה נקבעים ע"פ פיזיקאים וצ"ע.