מתושלח כתב:למה לא אמר משה לפרעה בנשינו או בנשותינו נלך כמו שאמר בנערינו ובזקננו בבנינו ובבנותינו שהוא מחלק בין הזכרים לנקיבות בבן ובת וה"נ היה לו לחלק בין הגברים לנשיהם?
פעלעד כתב:מתושלח כתב:למה לא אמר משה לפרעה בנשינו או בנשותינו נלך כמו שאמר בנערינו ובזקננו בבנינו ובבנותינו שהוא מחלק בין הזכרים לנקיבות בבן ובת וה"נ היה לו לחלק בין הגברים לנשיהם?
אשתו כגופו, תמיד האשה נכללת בבעל משא"כ אח ואחות או בן ובת, עד כדי כך שבספרים הקדמונים נקרא אדם שאינו נשוי "אדם שאינו שלם".
ברזילי כתב:ראה אברבנאל, שהנשים בכלל הטף (והשווה לקמן, שש מאות אלף רגלי הגברים לבד מטף, וכן גם אנחנו גם אתה גם טפנו, וכן גדרות צאן וכו' וערים לטפנו, וישב טפנו בערי המבצר וכו' ורק בוסף הפרשה מופיע טפנו נשינו וכל מקננו וכו'). אמנם במקומות אחרים נמנו לחוד - טפכם נשיכם, וכן בהקהל - האנשים הנשים והטף.
לא המלה "טף" אלא בבנינו ובבנותינו, וכ' האברבנאל שבכלל זה גם הנשים (ובשאר הפסוקים שהבאתי היה מקום אולי לומר שהמלה "טף" כוללת במשמעה גם נשים (כך כותב הנצי"ב כמדומני, שטף הם כל הטפלים), וכנראה לזה כוונת הערתך, אבל אפשר גם לומר שמשמעות המילולית של טף היא הילדים, אבל הנשים נכללות בזה כי ברור שהן נמצאות היכן שהטף נמצא)צופר הנעמתי כתב:ברזילי כתב:ראה אברבנאל, שהנשים בכלל הטף (והשווה לקמן, שש מאות אלף רגלי הגברים לבד מטף, וכן גם אנחנו גם אתה גם טפנו, וכן גדרות צאן וכו' וערים לטפנו, וישב טפנו בערי המבצר וכו' ורק בוסף הפרשה מופיע טפנו נשינו וכל מקננו וכו'). אמנם במקומות אחרים נמנו לחוד - טפכם נשיכם, וכן בהקהל - האנשים הנשים והטף.
לא נזכר טף בדברי משה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 140 אורחים