מורה צדק כתב:הסיבה שכיום מכסים את הכלה, ואין החתן רואה אותה עד אחר החופה היא סיבה הלכתית הנהוגה בקהילות אשכנז, שלא תפרוס דם חימוד.
אוצר החכמה כתב:אני לא מבין למה לחפש סיבות
וכי כעורה זו ששנה ר' יוחנן כתובות יז מאי הינומא קרייתא דמנמנמא בה כלתא ועיין רש"י שם ואצלנו שמכסים כל הפנים הוא דבר דומה.
(אפשר לתת טעמים גם בדברי ר' יוחנן אבל צריך לדעת שהגמרא היא הסיבה והטעמים טעמים.
מורה צדק כתב:לנוהגים שלא לראות את הכלה כלל עד החופה, האם הם מרימים את ההינומא קודם לראות אותה, עפ"ד הגמ' שלא יקדש אדם עד שיראנה?
וראיה למנהג זה מיעקב שנשא את לאה, ולא ראה אותה כי היא היתה מכוסה בהינומא.
זקן ששכח כתב:מורה צדק כתב:לנוהגים שלא לראות את הכלה כלל עד החופה, האם הם מרימים את ההינומא קודם לראות אותה, עפ"ד הגמ' שלא יקדש אדם עד שיראנה?
וראיה למנהג זה מיעקב שנשא את לאה, ולא ראה אותה כי היא היתה מכוסה בהינומא.
לדעתך היא המשיכה להתעטף בהינומא כל הלילה? שאם לא כן למה לא הכיר אותה גם בבית.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 198 אורחים