אוצר החכמה כתב:ומה טעמו?
האם הפעולה שעליה אתה מדבר היא עשייה או שהייה?
שכן כפי שכתב גזל"ט בשהייה יש סברות להתיר אולם בעשייה לא. ולא ידועה לי בעצם סברא המתירה, מלבד מה שהבאתי פעם בשם הגרי"י פישר להקל בתמונות מצולמות ומפותחות דווקא, שבעיניו זה פחות משוקע המוזכר בגמרא ומציורים המוזכרים בתוספות. ובכלל את זה אמר לי רק אודות צורת אדם, כששאלתי אותו אם יש להחמיר כשיטת הראשונים המחמירים בזה אע"פ שלא נפסק כן בשו"ע, אבל לעניין חמה ולבנה שמוסכם לאיסור וכן נפסק בשו"ע איני יודע אם היה מיקל בזה.
לייטנר כתב:למניעת היסטריה מיותרת,
שאלתי את אחד מגדולי הדור על צורות שמש, ירח וכוכבים המדביקים על הקיר וזוהרים בחשכה, והתיר בשופי.
גם זו לטובה כתב:לייטנר כתב:למניעת היסטריה מיותרת,
שאלתי את אחד מגדולי הדור על צורות שמש, ירח וכוכבים המדביקים על הקיר וזוהרים בחשכה, והתיר בשופי.
הכוונה - "אדם שלדעתי האישית הוא אחד מגדולי הדור"
יש לחקור האם ראוי לנהוג כן משום שסוף כל סוף דעתך שהוא אחד מגדולי הדור, או דלמא יש כאן "רמאות" משום שהקורא התמים חושב שהכוונה לאדם המוכר בציבור כאחד מגדולי הדור.
כנסת ישראל כתב:משום שרבך התיר נעשה המחמיר ל'היסטריה מיותרת'?
כנסת ישראל כתב:האם יש היום מישהו שעובד לשמש והירח? כמדומני שלא.
לייטנר כתב:אוצר החכמה כתב:ומה טעמו?
טעמו, אאל"ט - כבר עברו הרבה שנים מאז, היה שאין מי שעובד לצורות האלה. אינני זוכר אם דייק שבמקומנו אין מי שעובד.
לייטנר כתב:
אני שאלתי אותו על שהייה.
טעמו, אאל"ט - כבר עברו הרבה שנים מאז, היה שאין מי שעובד לצורות האלה. אינני זוכר אם דייק שבמקומנו אין מי שעובד.
גם זו לטובה כתב:
נ.ב . נזדמן לידי [במקום האסור בד"ת] לעיין ב"קטיפה" וראיתי שיש מדור [בשם "חלקי בארץ החיים"] שבראשו מתנוססת תמונת "שמש", ולכן נתעוררתי לפרסם את הדברים.
אחימעץ כתב:לייטנר כתב:
אני שאלתי אותו על שהייה.
טעמו, אאל"ט - כבר עברו הרבה שנים מאז, היה שאין מי שעובד לצורות האלה. אינני זוכר אם דייק שבמקומנו אין מי שעובד.
דלא כרמ"א וש"ך [יורה דעה קמ"א]?
לייטנר כתב:למניעת היסטריה מיותרת,
שאלתי את אחד מגדולי הדור על צורות שמש, ירח וכוכבים המדביקים על הקיר וזוהרים בחשכה, והתיר בשופי.
לייטנר כתב:אוצר החכמה כתב:ומה טעמו?
האם הפעולה שעליה אתה מדבר היא עשייה או שהייה?
שכן כפי שכתב גזל"ט בשהייה יש סברות להתיר אולם בעשייה לא. ולא ידועה לי בעצם סברא המתירה, מלבד מה שהבאתי פעם בשם הגרי"י פישר להקל בתמונות מצולמות ומפותחות דווקא, שבעיניו זה פחות משוקע המוזכר בגמרא ומציורים המוזכרים בתוספות. ובכלל את זה אמר לי רק אודות צורת אדם, כששאלתי אותו אם יש להחמיר כשיטת הראשונים המחמירים בזה אע"פ שלא נפסק כן בשו"ע, אבל לעניין חמה ולבנה שמוסכם לאיסור וכן נפסק בשו"ע איני יודע אם היה מיקל בזה.
אני שאלתי אותו על שהייה.
טעמו, אאל"ט - כבר עברו הרבה שנים מאז, היה שאין מי שעובד לצורות האלה. אינני זוכר אם דייק שבמקומנו אין מי שעובד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 186 אורחים