הודעהעל ידי תוך כדי דיבור » ד' נובמבר 17, 2010 12:48 pm
הרי המובאה מדברי הנצי"ב: "ואל יסמוך מע"כ נ"י על דברי אגדה וטעם שכ' האבודרהם דמשו"ה נשים פטורות ממ"ע שהזמ"ג משום שהנשים משועבדות לבעליהם ומסורים בידם... אין משיבים על הדרוש. שנית, אפילו מדרבנן שהחכמים התקינו שיהא מעשה ידה לבעלה ופירות נכסיה לבעל, מ"מ אין דמיון יד האשה קנוי לבעל כמו יד העבד קנוי לרבו... שהרי אינם שווים כו', ואפילו מעשה ידיה אין הדבר תלוי אלא ברצונה, שהיא יכולה לומר איני ניזונת ואיני עושה... הארכתי יותר מדאי בזה להוציא מלב מעכ"ה נ"י מחשבה זו, לעשות נשי ישראל כשפחות ח"ו" (משיב דבר ח"ה סי' ע"ב)
נ.ב. יאיר, קיי"ל כהלכה פסוקה שאין בין העוה"ז לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות בלבד ושום מצוה לא תיבטל. אלא מהו שדרשו חז"ל שמצוות בטלות לעת"ל? (ועוד הרבה אמרו עד"ז, כל המועדים בטלים וכו') ובכן יש בזה הרבה ביאורים ואף אחד מהם אינו עוקר למעשה את מה שקיי"ל להלכה כנ"ל, ובידך לחפש ובידך לקרוא וצא ולמד.