בתוס' מס' יבמות דף מה: נראה כן, שכן כתבו על ההוא עובדא דהעבד שהטביל עכו"ם לשם אינתתא, פירשו שהיה מטבילה כמו בנות ישראל על דם חימוד, וכתבו שטועה הוה שכן על עבד לא גזרו איסור נשג"ז. משמע מדבריהם שטבילתה מועיל אף בגיותה להנצל מאיסור נדה.
(אלא שבאמת ק' שגם לפי טעותו עדיין לא הועיל לענין איסור ג"ז (ש'פחה פשיטא שמותר לו), וגם בכלל מבואר בגמ' אחריו דהוה לה דין של בת ישראל גמור. ובאמת בפי' רבי אברהם מן ההר מסיק שלפי שטעה בזה וסבר שהיא אסורה לו הטבילה אכן לשם גירות, ובהכי א"ש כל זה, ואולםבתוס' קצת קשה להעמיס כן).