שאלוני חכם אחד:
הנה לגבי מגילת אסתר תנן (מגילה יז.) שלא יצא עד שתהא כתובה אשורית ובגמ' (מגילה יט.) יליף דין זה ממש"כ "ככתבם וכזמנם". ויש להעיר דהלא בזמן מגילת אסתר כשנכתב המילים "ככתבם וכזמנם" השתמשו היהודים בכתב עברי (לפחות לדעת מקצת תנאים בסנהדרין כא:-כב.) וא"כ מה ההוכחה שיש לכתוב המגילה דוקא בכתב אשורית אולי הכוונה בזה דוקא לכתב עברי ולא לכתב אשורי?
ואני אמרתי לו שדרשינן ככתבם כפי זמנם ומאחר שבא עזרא ושינה את הכתב מכתב עברי לכתב אשורי, עכשיו אשורי נקרא "כתבם" ולא עברי.
מה דעתכם בזה?