שלח כתב:שמעתי שהיתה לגריז זצל שיטה מחודשת לגבי המרור בליל הסדר והזיהוי שלו, האם יש מקורות בעניין?והאם זו היתה גם שיטת אביו הגר"ח זצ"ל?
כפי הנראה כוונתך למה שטען הגר"ח דאם יאכל קלח מרור שלם עם השרשים, ייצא ידי חובת אכילת מרור אף שאין בו כזית וכך גם טוען הרע"א בגליון השו"ע שלא כמו שכתב במג"א סימן תע"ה סק"ה ואפילו אכל הבריה שלם לא מקרי בריה לצאת בפחות מכזית דהא אין יוצאין בשרשים. וכוונתו, דבשו"ע סימן רי ס"א מבואר דיש אומרים דאם אוכל מאכל שהוא בברייתו צריך לברך אחריו אף על פי שאין בזה כזית, מכל מקום לגבי מרור טוען המ"א אם יאכל כברייתו פחות מכזית אינו יוצא ידי חובת אכילת כזית מרור, וטעמו, שהרי בשרשרים אינו יוצא מצות אכילת מרור כדאיתא בשו"ע תעג ס"ה ואם יחתוך השרשים תו לא הוי כברייתו.
והגרע"א בגליון הוכיח מחולין קב,ב שיוצא ידי מרור בפחות מכזית למרות שאין יוצאין בשרשים דאיתא שם בחולין, דהאוכל עוף טמא חייב אף שאין בו כזית כיון דהוי בריה, למרות שהעצמות אינם בכלל האיסור, ומכאן ה"ה במרור, שאם יאכל קלח מרור שלם עם השרשים ייצא ידי חובת אכילת מרור אף שאין בו כזית.