משולש כתב:קיבלתי מקהילת אושטרייך בקרית ספר: (כנראה המקום היחיד בא"י שאומרים יוצרות אופנים וזולתות כמנהג פולין ליטא ואושטרייך ובנותיהם).
בשבת אסרו חג אמרנו את הפיוטים הבאים:
יוצר לשבת ראשון (הוא מתאים סמוך לשביעי של פסח, כיוון שמדבר על השירה). בעז"ה בשבת הבעל"ט נאמר את היוצר *"אור נכון" שאמרוהו בק"ק צרפת בשבת שבתוך המועד אף שאינו שייך בדווקא לפסח.
אופן: בסידורים יש לשבת ראשון, שני אופנים (אחד מהם אמרו בקהילות פיהם (בהמן).
אהבה: לקחתי את האהבה הכתובה במחזור נירנברג לשבת שירה, ומתאימה לכל האהבות של ספירת העמר.
זולת: *אמנם פסו מעדני (אמרוה בק"ק צרפת בשביעי או שמיני של פסח).
גאולה:* זרח כבודי הנמצאת במחזור נירנברג בשבועות. מבנה הפיוט כברח כבודי (לכאורה הוא יותר מתאים כמאורה).
בקיצור הדברים :
אין שום מסורה איך לנהוג בזה, יען שאצל רבותינו הראשונים נ"ע מייסדי מנהגי ארצות אושטרייך ופולין לא התקיים מציאות כזו
ואשר על כן במקום שאין מנהג או מסורה החליטו "קהילת אושטרייך קרית ספר" לבדות מעצמם מנהג ומסורה חדשה והפסיקו את התפילה באמירת פיוטים שהם בעצמם ליקטו מפה ומשם (שלפחות פיוט אחד מהרשימה הנ"ל כלל מעולם לא נאמר בארצות אושטרייך ופולין) במקום שאין לנו שום מסורת מאבותינו ורבותינו הראשונים לנהוג כן !!!
בורות ליטאית במיטבו !!!
כמה שהם מנסים להתרחק מהטרנד החדש שלדאבוננו נולדה אצל בני ישיבות ליטא בארץ ישראל שלאחר השואה של עקירת המנהגים אשר בשם "מנהג בני הישיבות" יכונה, משום מה ארס המחלה של הלמדנות והגאווה של הבנה עצמית ללא צורך לקביעתם של הראשונים עדיין מפעפע בקרבם !!
במקום שאין לנו מסורת מרבותינו הראשונים נ"ע על אמירת פיוטים בשבת מסויים פשוט שאין באפשרותו של איזה זבוב קצוץ כנפיים להחליט בעצמו לומר פיוטים ע"פ סדר הנראה לדעתו הקטנה ושכלו המטופשת !
לגופא דענין יצויין, שכפי הנראה מלוח בני אשכנז של הרב"ש המבורגר שליט"א אצלם אכן אין אומרים שום פיוט בשבת זו, ולא בדו מליבם מנהגים חדשים במקום שאין להם מסורת !