צופר הנעמתי כתב:איפה מצאת נילוס בתנ"ך, ולמה החלטת שזה שם של ע"ז?
צופר הנעמתי כתב:נבו
אלי כהן כתב:צופר הנעמתי כתב:נבו
באותו פסוק - שבו מוזכר "נבו" - מוזכר עוד שֵׁם של ע"ז: "בעל מעון", כמובא ברש"י על הפסוק "מוסבות שם".
צופר הנעמתי כתב:בשיטה הזאת אפשר לספור גם את השמש והירח וכל צבא השמים.
אין_חקר כתב:צופר הנעמתי כתב:בשיטה הזאת אפשר לספור גם את השמש והירח וכל צבא השמים.
לכאורה אה"נ בכתבי הכנעניים ובאוגרית וכדו' מצאנו שמות לעבודה זרה כמו "מות" "ים" "כוכב" "שמש" "שחר" "שמים" "צדק" מישור" "ירח"ץ
ובאמת הדבר צע"ג שהרי גם מצאנו אצלהם שמות שאנו משתמשים בהם כשמות של הקב"ה כמו "אל" "שדי" "עליון" "קדוש".
ויבאו החכמים ויאירו לעינינו.
אין_חקר כתב:צופר הנעמתי כתב:בשיטה הזאת אפשר לספור גם את השמש והירח וכל צבא השמים.
לכאורה אה"נ בכתבי הכנעניים ובאוגרית וכדו' מצאנו שמות לעבודה זרה כמו "מות" "ים" "כוכב" "שמש" "שחר" "שמים" "צדק" מישור" "ירח"ץ
אין_חקר כתב:ובאמת הדבר צע"ג שהרי גם מצאנו אצלהם שמות שאנו משתמשים בהם כשמות של הקב"ה כמו "אל" "שדי" "עליון" "קדוש".
ויבאו החכמים ויאירו לעינינו.
תוכן כתב:איזה היתר יש למנות שמות של ע"ז סתם כך?
מה שנכון נכון כתב:ע"ז הכתובה בתנ"ך מפורש בסנהדרין סג: שמותר להזכירה.
וכתב המאירי שם שלהבין ולהורות מותר גם בע"ז שאינה כתובה, והיינו שמזכירים מרקוליס אע"פ שאינה כתובה.
וכתב השכנה"ג סימן קמז שר"ת שפירש בסנהדרין סד. שמרקוליס הוא כינוי 'חילוף שבח' פליג על המאירי.
ויש להעיר שמתוספות בב"מ כה: נראה שההכרח של ר"ת לפרש כן הוא מדקרי ליה שם אבני בית קוליס, ולא מהאיסור דלא ישמע על פיך. [ואע"פ שהחכמים כינו שמה לגנאי, אין הכרח שאל"ה אסור להזכירה].
צופר הנעמתי כתב:מה שנכון נכון כתב:ע"ז הכתובה בתנ"ך מפורש בסנהדרין סג: שמותר להזכירה.
וכתב המאירי שם שלהבין ולהורות מותר גם בע"ז שאינה כתובה, והיינו שמזכירים מרקוליס אע"פ שאינה כתובה.
וכתב השכנה"ג סימן קמז שר"ת שפירש בסנהדרין סד. שמרקוליס הוא כינוי 'חילוף שבח' פליג על המאירי.
ויש להעיר שמתוספות בב"מ כה: נראה שההכרח של ר"ת לפרש כן הוא מדקרי ליה שם אבני בית קוליס, ולא מהאיסור דלא ישמע על פיך. [ואע"פ שהחכמים כינו שמה לגנאי, אין הכרח שאל"ה אסור להזכירה].
מה יתרץ השכנה"ג על מרחץ של אפרודיטי?
מה שנכון נכון כתב:בפיה"מ שם כתב שאפרודיטי הוא כוכב נוגה.
ר_חיים_הקטן כתב:מה שנכון נכון כתב:בפיה"מ שם כתב שאפרודיטי הוא כוכב נוגה.
חשבתי שלוציפור הוא כוכב נוגה? (ולכן נקרא קליפת הסט"א קליפת נוגה כידוע ליודעי ח"ן).
אלי כהן כתב:צופר הנעמתי כתב:איפה מצאת נילוס בתנ"ך, ולמה החלטת שזה שם של ע"ז?
מסתמא התכוון לדברי חז"ל על יחסם של המצרִים ליאור.
ר_חיים_הקטן כתב:מה שנכון נכון כתב:בפיה"מ שם כתב שאפרודיטי הוא כוכב נוגה.
חשבתי שלוציפור הוא כוכב נוגה? (ולכן נקרא קליפת הסט"א קליפת נוגה כידוע ליודעי ח"ן).
מה שנכון נכון כתב:ר_חיים_הקטן כתב:מה שנכון נכון כתב:בפיה"מ שם כתב שאפרודיטי הוא כוכב נוגה.
חשבתי שלוציפור הוא כוכב נוגה? (ולכן נקרא קליפת הסט"א קליפת נוגה כידוע ליודעי ח"ן).
עיין ויקי'.
צופר הנעמתי כתב:למה נבוכדנצר? ולמה בלטשאצר (כשום אלהי הכוונה לבל).
תוכן כתב:איזה היתר יש למנות שמות של ע"ז סתם כך?
איש גלילי כתב:צופר הנעמתי כתב:למה נבוכדנצר? ולמה בלטשאצר (כשום אלהי הכוונה לבל).
נבו הוא שם של עבודה זרה, ומסתבר ששמו משולב בשם המלך כמטרה אלילית, וכן מצאנו נבושזבן (ירמיה לט, יב), שמשמעו - נבו הצילנו (רחמנא ליצלן!)תוכן כתב:איזה היתר יש למנות שמות של ע"ז סתם כך?
ההיתר שלך לקרא לחדש שאנו עומדים בו - תמוז!
צופר הנעמתי כתב:מה שנכון נכון כתב:ע"ז הכתובה בתנ"ך מפורש בסנהדרין סג: שמותר להזכירה.
וכתב המאירי שם שלהבין ולהורות מותר גם בע"ז שאינה כתובה, והיינו שמזכירים מרקוליס אע"פ שאינה כתובה.
וכתב השכנה"ג סימן קמז שר"ת שפירש בסנהדרין סד. שמרקוליס הוא כינוי 'חילוף שבח' פליג על המאירי.
ויש להעיר שמתוספות בב"מ כה: נראה שההכרח של ר"ת לפרש כן הוא מדקרי ליה שם אבני בית קוליס, ולא מהאיסור דלא ישמע על פיך. [ואע"פ שהחכמים כינו שמה לגנאי, אין הכרח שאל"ה אסור להזכירה].
מה יתרץ השכנה"ג על מרחץ של אפרודיטי?
יאיר1 כתב:צופר הנעמתי כתב:מה יתרץ השכנה"ג על מרחץ של אפרודיטי?
אכן שאלה חמורה. מה לעשות עם הנ"ל.
חוות יאיר סימן א.
אין_חקר כתב:היתכן שיש צד קדושה בדבר שהוא ממקורות הטומאה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 308 אורחים