לומד_בישיבה כתב:גם לפני קידוש בשבת אומרים הנני וכו' לקיים מצות עשה למרות שזה רק דרבנן וזכור לי שבעל השפע חיים ז"ל עסק בזה הרבה.
לזה נתכוונתי, שכלפי קידוש היום ליכא בל תוסיף כמו כל מי שקורא פעמים קר"ש [וידוע דברי התו' לגבי תקיעת שופר בראש השנה כח ב], ואה"נ על היין אינו מצוות עשה.מה שנכון נכון כתב:יש גם חלוק בין מצוה שהיא מדאוריתא, אלא שכבר קוימה, למצוה שכל עיקרה בזה"ז מדרבנן, ובזה באמירתו הוא כמוסיף מצוה חדשה.
לומד_בישיבה כתב:רצונך לומר שאם אחד אומר קידוש עשרים פעם הריהו בכל פעם מקיים שוב מצוות עשה, והלוא חידוש גדול הוא, לא כן?!
לומד_בישיבה כתב:לגבי הסופר כמה פעמים ספירת העומר מאריך בזה במו"ז זכור לי שהוא מוכיח בדעת הגר"א שכל פעם שסופר מקיים מצוה נוספת עיין שם כל העניין.
פשוט כך – שהרי אם איך נברך על המעשר והרי היה יכול להכניסו דרך הגג וכך על זה הדרך.ואע"פ שיכול להפטר ממנה אבל אם יושב עושה את חיובו, משא"כ כאן שאין שום דין לספור פעמיים רק אם עשה הוא חפצא של מצווה.
מה שנכון נכון כתב:הרע"י היה מזהיר על זה אין סוף פעמים. ועוררו ע"ז עוד.
ומאידך יש שיישבו המנהג שלשון מצות עשה סתמא יכול להתפרש גם על מצוה דרבנן. [אמנם הלשון אח"כ כמו שכתוב בתורה].
צונאמי כתב:מה שנכון נכון כתב:הרע"י היה מזהיר על זה אין סוף פעמים. ועוררו ע"ז עוד.
ומאידך יש שיישבו המנהג שלשון מצות עשה סתמא יכול להתפרש גם על מצוה דרבנן. [אמנם הלשון אח"כ כמו שכתוב בתורה].
שמעתי ג"כ בשם הגרי"ש שאמר שזהו בל תוסיף
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 24 אורחים