אמרתי אחכמה כתב:איש_ספר כתב:באוצר כתה"י התלמודים שבאתר הספריה, יש שלשה כת"י, וגם שם אין כזו גירסה.
באחד מכתבי היד שם, הנוסח:
הוא דבענן שם בנוקבוולפנינו הנוסח:
הוא דבעינן בנקבו שם
יש"כ
ראיתי, אבל לא מצאתי בזה משמעות לע"ע.
עדיאל ברויאר כתב:כמה דברים לעצם הנושא מבלי להתייחס לדוגמא -
המקום הטוב ביותר כיום לברר איזה כת"י קיימים על התלמוד בכל מקום הוא הספר "אוצר כתבי יד תלמודיים", המכונה קטלוג זוסמן. כיום מכינים מהדורה חדשה שלו, עקב טעויות וכן מאות(!) קטעים חדשים (רבים מהם קטנים ותורמים רק מעט). חלק מהתיקונים והעדכונים מופיעים כבר בקטלוג זוסמן שנסרק בפורטל האתרים של פרידברג. [נקודה חשובה - מתחת לכל רשומה בקטלוג זוסמן מצוינים כמה פרטים ביבליוגרפיים על עד הנוסח (במידה וישנם). לפעמים מצוין גם "נעתק מן הדפוס"...
רוב ככל המידע שבקטלוג זוסמן שנוגע לקטעי גניזה הוכנס כראוי ובצורה מסודרת באתר הגניזה של פרידברג, אך יש חריגות.
יש גם מידע בקטלוג הספריה הלאומית. אחרי בדיקה בקטלוג זוסמן,הקטלוג של הספרייה הלאומית יכול לחדש בעיקר לגבי קטעים חדשים מגניזת אירופה.
סביר בהחלט שישנם קטעי גניזה שטרם אותרו.
בדרך כלל ליד הרב הרצוג חסר מידע לגבי חלק מקטעי גניזת אירופה, ולפעמים גם לגבי קטעי גניזת קהיר. להערכתי נדיר מאוד יהיה למצוא מצב שהם מעודכנים יותר מזוסמן (לגבי עדי נוסח של הבבלי עצמם, בלי להתחשב בראשונים).
יש"כ
תוכל לתת לינק לקטלוג זוסמן שבאתר של פרידברג?
לא הבנתי מש"כ "נעתק מן הדפוס".
ביד הרב הרצוג יש גם שינו"ס מתול חיבורי הראשונים שאין בשום מקום אחר.
יתר10 כתב:תוכן כתב:נראה לי שאתר פרידברג חסר המון עדי נוסח.
זו גירסה ראשונית של האתר, ובינתיים הועלו רק עדי נוסח מן הגניזה.
לגבי דוגמא הנידונה אין -בנתיים- שום עד נוסח מתועד כמו שהו' ברדב"ז
תודה רבה.
מי שמתעניין יעיין במאירי סנהדרין נו א סוד"ה המשנה השביעית (מהדו' מכון התלמוד הישראלי עמ' קעב) וימצא שכמעט ברור שגם הוא גרס כך.