הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ד' מאי 13, 2015 2:52 pm
אין כונת תוספות שמברכים על המצוה שיש בסלוק התפילין, אלא כונתם לחלק בין מקום שמחויב לסלקם מדינא, לבין מקום שהסלוק תלוי ברצונו. [ובלא"ה הלא אין כאן עשה קיומי, אלא איסור עשה הנלמד מושמרת את החקה, ועל איסור עשה לא מברכים].
ומעיקר דברי התלמוד בנדה מוכח שהברכה כאן היא ברכה שלאחריה ולא ברכה שלפניה, וע"כ לא שייך כאן לדון משום עובר לעשייתן, כי אי"ז ברכה על מצוות הסרת תפילין, אלא ברכה לאחר גמר הנחתם. ולדעת תוספות הוא רק כשמחוייב לגמור את קיום המצוה, וזה שייך רק בתפילין, ולהרבה ראשונים אחרים היו מברכים [לשמור מצוותיו ולא חוקיו כבתפילין] גם בגמר קיום שאר מצוות.
נערך לאחרונה על ידי
מה שנכון נכון ב ה' מאי 14, 2015 7:02 am, נערך פעם 1 בסך הכל.