הודעהעל ידי שלימות החכמה » א' יוני 07, 2015 10:53 pm
מאיזה בחינה. אם מצד שלא ראו וכל העם ראו, הרי כבר כתב באבני מילואים אה"ע סימן לד, וכ"כ במקנה בחידושי סוף קידושין, ועוד, דלא כתב הרשב"א לגבי היו עומדים מאחורי הגדר אלא משום שלא נתנה דעתה על הקידושין כלל. אבל אם היו עדים כל העם עדים על עצם כניסתה להימונה. וזה עצמו חזקה שנתקדשה. וסוקלין על החזקות כמ"ש הרא"ש בכתובות יז. וכ"כ עוד פוסקים. ועיין עוד בשו"ת מהרימ"ט ח"ב סימן קיט. ובחז"א אה"ע סימן ז.
ואם שאלתך היא מצד שהצלמים מפריעים לצלם הוידאו העומד מאחוריהם, והוא מקבל כסף בנפרד מן הצלמים וכתוצאה שלא הביא הסרטה נאותה לחתן ולכלה אינם רוצים לשלם לו במיטב. יש בזה מחלוקת קצות ונתיבות. יעויין סימן קמח בביאורים.