אוצר החכמה כתב:השאלה אינה מובנת. בגמרא מדובר בעיקר על ידיעת ההלכה שזה עניינו של התלמוד, והם מדברים על סתרי תורה. נכון שגם בהלכה יש צד פנימי אבל שוב זה הצד הפנימי.
אוצר החכמה כתב:
והם מדברים על סתרי תורה
ישא ברכה כתב:אגב, מד' חוה"ל שם נראה להדיא כשיטת בעל התניא בשו"ע הרב שמצוות הלב (אמונה אהבה יראה) חשובות ממצות תלמוד תורה.
(ולענ"ד זו השיטה הרווחת יותר ברבותינו, ורק בדור אחרון שינו הדברים ואכמ"ל).
ישא ברכה כתב:אגב, מד' חוה"ל שם נראה להדיא כשיטת בעל התניא בשו"ע הרב שמצוות הלב (אמונה אהבה יראה) חשובות ממצות תלמוד תורה.
(ולענ"ד זו השיטה הרווחת יותר ברבותינו, ורק בדור אחרון שינו הדברים ואכמ"ל).
ישא ברכה כתב:אגב, מד' חוה"ל שם נראה להדיא כשיטת בעל התניא בשו"ע הרב שמצוות הלב (אמונה אהבה יראה) חשובות ממצות תלמוד תורה.
(ולענ"ד זו השיטה הרווחת יותר ברבותינו, ורק בדור אחרון שינו הדברים ואכמ"ל).
עתניאל בן קנז כתב:ישא ברכה כתב:בשיטה זו, הוא כמעט יחיד בדבר - בין הראשונים המקובלים.
עתניאל בן קנז כתב:ישא ברכה כתב:אגב, מד' חוה"ל שם נראה להדיא כשיטת בעל התניא בשו"ע הרב שמצוות הלב (אמונה אהבה יראה) חשובות ממצות תלמוד תורה.
(ולענ"ד זו השיטה הרווחת יותר ברבותינו, ורק בדור אחרון שינו הדברים ואכמ"ל).
אין כוונת חובת הלבבות לאמונה אהבה ויראה דייקא (למרות שכוונתו גם להם, כפי שמוכח מהמשך ספרו), אלא מחובת הלבבות ותיקון המידות והמעשים ביחס ללימוד שאינו מביא לידי דברים אלו.
בשיטה זו, הוא כמעט יחיד בדבר - בין הראשונים המקובלים.
(ידוע מה שהחת"ם סופר - למרות שהיה מרבה מאד בלימוד חוה"ל, השיג עליו בזה --- דומני שחלק מדבריו מובא בחוה"ל מהדורת אבן ישראל בין המפרשים).
בדורות האחרונים, ידוע שהרמח"ל בתחילת מסילת ישרים דרך בעקבותיו. אולם כמעט בכל יתר ה'זרמים' המקובלים, לא סברו כן. (תלמידי הגר"א, חסידים, בעלי מוסר, וכו' - למרות שוני השיטות ביניהם).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 369 אורחים