ציבור כתב:(כמעשה שהיה שהוזמן אמבולנס לסאטמר, והמזמין סירב לומר איזה - בטענה הניצחת כי סאטמר יש 1)
פרנצויז כתב:יש מעשיה ידועה שאחרי שכ"ק אדמו"ר ה"לב שמחה" מגור התמנה לאדמו"ר, אחד מהמקורבים התבלבל כשדיבר איתו ובטעות אמר את השם שהיה שגור בפיו "רבי בונם", וכשתפס את טעותו לא ידע איפה לקבור את עצמו מרוב בושה, והאדמו"ר נתן לו הרגשה טובה ע"י שהגיב בחריפותו הידועה: "תגיד ברוך שם כבוד..."!
אור תורה כתב:זלמניו כתב:פרנצויז כתב:יש מעשיה ידועה שאחרי שכ"ק אדמו"ר ה"לב שמחה" מגור התמנה לאדמו"ר, אחד מהמקורבים התבלבל כשדיבר איתו ובטעות אמר את השם שהיה שגור בפיו "רבי בונם", וכשתפס את טעותו לא ידע איפה לקבור את עצמו מרוב בושה, והאדמו"ר נתן לו הרגשה טובה ע"י שהגיב בחריפותו הידועה: "תגיד ברוך שם כבוד..."!
חנינא
???
אוצר החכמה כתב:אבל על עצם הדבר שהביא ר' אלחנן שיהושע הזכיר את שמו של משה באמת צריך להבין איך דברי הש"ך ביו"ד רמב ס"ק כד שבפניו אסור להזכיר שמו אפילו עם כינוי הכבוד מתיישבים עם הפסוק הזה?
אוצר החכמה כתב:ועיין שם בהגר"א שהביא מהספרי משה רבינו וכולי וגם זה פלא שלא הביא פסוק מפורש זה.
ואולי להכי הביא הגר"א מספרי שאיתא שם שהיה להם לומר משה רבינו ולא הביא מאדני משה כלאם שהוא מהקרא, דהוא להוכיח שמותר אף כשהזכיר רבינו אחר שהזכיר השם, והביא שכ"כ מותר אף באב גם להזכיר אבא אחר שאמר שמו.
לעומקו של דבר כתב:ב"ה גם בזה נשתוו כבר החסידים והמתנגדים. אשריך ישראל.
מלאעולם כתב:לעומקו של דבר כתב:ב"ה גם בזה נשתוו כבר החסידים והמתנגדים. אשריך ישראל.
במה דברים אמורים?
ויעשו כן: להגיד שבחן ששמעו לקול משה, ולא אמרו היאך נתקרב אל רודפינו, אנו צריכים לברוח, אלא אמרו "אין לנו אלא דברי בן עמרם":
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 235 אורחים