הודעהעל ידי טריד בגירסיה » ה' יוני 25, 2015 8:15 pm
בשו"ת זכרון יהודה לר' יהודה בן הרא"ש (ס"ס צא) כ' שיש לגלות פני הכלה קודם הקידושין, אבל אחר הקידושין יכסו פניה, שהרי אין הלכה כמ"ד (כתובות יז) כלה מותר להסתכל בה, ואפי' לשעה אחת. וגם יכירוה העולם קודם הקידושין, ויהיו עדים בקידושין וכו' עכ"ד.
ובס' מטה משה (דיני הכנסת כלה ס"ח) כ' בשם הצדה לדרך: יש מקומות שנוהגים לגלות פני הכלה קודם הקידושין, ובטוליטולא חזרו לנהוג כן ויישר כחם. עכ"ל. אבל בצדה לדרך שלפנינו (דפוס ווארשא תר"מ, מ"ג פ"ב) הלשון: ובטוליטולא חזרו מלנהוג כן ויישר כחם.