איש גלילי כתב:לכאורה בא בכתוב לחזק גם את מי שאיננו חסיד, וחפץ ברעת שונאו, ולכן אומר לו שטובה זאת מכאיבה לו יותר מכל נקמה.
ואכן החסיד משיב לו טובה אמתית בלא לזכור בלבו כלל את מה שעשה לו (איסור 'לא תטור' הוא רק כאשר מזכיר בפה).
יאיר כתב:לענין האם נטירה היא דוקא בפה או גם בלב מצאתי דעות לכאן ולכאן.
איש גלילי כתב:יאיר כתב:לענין האם נטירה היא דוקא בפה או גם בלב מצאתי דעות לכאן ולכאן.
אולי תצטט לנו מהדעות?
מה שנכון נכון כתב:איש גלילי כתב:יאיר כתב:לענין האם נטירה היא דוקא בפה או גם בלב מצאתי דעות לכאן ולכאן.
אולי תצטט לנו מהדעות?
אוצר החכמה כתב:לא הבנתי את השאלה. יש דין לא תטור ביצה"ר?
צבי וחמיד כתב:הרב תורת אדם (מיהו?)
איש גלילי כתב:צבי וחמיד כתב:הרב תורת אדם (מיהו?)
הרב צבי ויינברגר שליט"א מעיה"ק צפתובב"א, הוא תלמיד חכם עצום ובקי גדול בענינים אלו.
צבי וחמיד כתב:אוצר החכמה כתב:לא הבנתי את השאלה. יש דין לא תטור ביצה"ר?
אף אם דרשה דרשו בו על היצה''ר מ''מ מקרא לא יצא מכלל פשוטו. עי' רש''י ועוד.
אוצר החכמה כתב:צבי וחמיד כתב:אוצר החכמה כתב:לא הבנתי את השאלה. יש דין לא תטור ביצה"ר?
אף אם דרשה דרשו בו על היצה''ר מ''מ מקרא לא יצא מכלל פשוטו. עי' רש''י ועוד.
זה ידעתי וכוונתי לומר שעיקר העניין בתורה ומצוות כמבואר בגמרא בבמה אשה. רק המפרשים מפרשים גם לפי פשוטו. באין מקרא יוצא מדי פשוטו אין מקום להקשות קושיות הלכתיות.
הרי פירוש הפסוק בדיוק להיפך! שלא תנקום בו אלא תאכילהו לחם ומים. ומ"ש כי גחלים אתה חותה על ראשו פירש הרלב"ג שאם ירע לך, דע שהוא מצטער מזה. עכ"ד. אבל אין הפירוש שיעשה כן בשביל לצערו, אלא בעצם המצב ששונאו נזקק לו הוא מצטער בין אם ייטיב לו וכל שכן אם ינקום בו וישאירהו רעב.קומי_אורי כתב:"אם רעב שונאך האכילהו לחם כי גחלים אתה חותה על ראשו"
האם באמת מותר לעשות טובה לשונא, כדי לנקום בו, וירגיש גחלים על ראשון?
אוצר החכמה כתב:כי מדובר בגוי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 194 אורחים