קומי_אורי כתב:כתבו הפוסקים שמי שמצטער מהזיעה מותר לו להתרחץ אפילו ביום הכיפורים, אז מה כל הנדון כאן בעצם?
מקור בבקשה.
קומי_אורי כתב:כתבו הפוסקים שמי שמצטער מהזיעה מותר לו להתרחץ אפילו ביום הכיפורים, אז מה כל הנדון כאן בעצם?
ברזילי כתב:[שמא יש לומר באופן אחר קצת, שאף אם הסברה שנזכרה לעיל (להקל ברחיצה בקרים מר"ח אב למי שנוהג ברחיצה כל יום או יומיים) טובה וישרה והיה ראוי לסמוך עליה להקל (במנהג שאינו דין גמור ובמקום צער לו ולסובביו), מאחר ואבלות הלב אין כאן ורק מעשים חיצוניים של אבלות יש אצל רובא דעלמא, בקעה היא וגודרים בה גדר, והקולות יחדלון.
ישראל אליהו כתב:ברזילי כתב:[שמא יש לומר באופן אחר קצת, שאף אם הסברה שנזכרה לעיל (להקל ברחיצה בקרים מר"ח אב למי שנוהג ברחיצה כל יום או יומיים) טובה וישרה והיה ראוי לסמוך עליה להקל (במנהג שאינו דין גמור ובמקום צער לו ולסובביו), מאחר ואבלות הלב אין כאן ורק מעשים חיצוניים של אבלות יש אצל רובא דעלמא, בקעה היא וגודרים בה גדר, והקולות יחדלון.
גם לאבל יש היתר למי שמתרחץ כל יום או יומיים??
גימפעל כתב:יש שיטת התוספות בעניין רחיצה ביו"ט שם אומר שאי"ז שווה לכל נפש אלא למענוגין ביותר.
מה שנכון נכון כתב:תוספות בביצה כא: מדברים הן על זמן התלמוד והן להלכה.
אולם דבריהם אמורים על רחיצה בחמין, וכן דברי הרמב"ם על כניסה למרחץ, ואין מהם ראיה לענין רחיצה בצונן.
אברהם כתב:האם יש מי ששמע על סברא (או על דחיה לזה) שהטעם שהספרדים לא החמירו שלא לרחוץ מר"ח, משום שארצותיהם היו חמות והיו מוכרחים לרחוץ מפני הזיעה (ואולי גם הכיבוס היה נצרך יותר בדחיפות בגלל זה)
משא"כ בארצות אשכנז שהאקלים נוח יותר ועיקר הרחיצה לתענוג, ושפיר החמירו למנוע מכך מר"ח אב.
אמנם טעם זה אינו שייך במנהגי אכילת בשר וכדו', ואולי כיון שלא החמירו ברחיצה וכיבוס לא החמירו גם בשאר דברים.
עכ"פ אשמח למקורות בענין.
וסליחה על הניסוח החפוז.
אברהם כתב:האם יש מי ששמע על סברא (או על דחיה לזה) שהטעם שהספרדים לא החמירו שלא לרחוץ מר"ח, משום שארצותיהם היו חמות והיו מוכרחים לרחוץ מפני הזיעה (ואולי גם הכיבוס היה נצרך יותר בדחיפות בגלל זה)
משא"כ בארצות אשכנז שהאקלים נוח יותר ועיקר הרחיצה לתענוג, ושפיר החמירו למנוע מכך מר"ח אב.
אמנם טעם זה אינו שייך במנהגי אכילת בשר וכדו', ואולי כיון שלא החמירו ברחיצה וכיבוס לא החמירו גם בשאר דברים.
עכ"פ אשמח למקורות בענין.
וסליחה על הניסוח החפוז.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים