אבי ישועה כתב:אבקש את סליחת חכמי ורבני הפורום על שנזכרתי להעלות את הנושא כעת אחר שבת נחמו
בספר דורות ראשונים לרי"א הלוי מבואר שבר קמצא השתייך למפלגת אגריפס והצדוקים שנלחמו בחז"ל.
ועפי"ד כותב רבי אביגדור מילר זצ"ל בסוף עם סגולה ח"ב שהחכמים לא מיחו שלא לגרשו מהסעודה, לפי שלא התכוונו לשבת עמו בכפיפה אחת [וכדרך נקיי הדעת שבירושלים].
וכתב שטועים החושבים שבעוון שהלבינו פניו נגרם חורבן ירושלים, אלא הכוונה שמאורע זה היה אז חלק מהשתלשלות המאורעות שהביאו לחורבן.
האם יש למישהו מה להעיר או להאיר בנידון?
אבי ישועה כתב:אבקש את סליחת חכמי ורבני הפורום על שנזכרתי להעלות את הנושא כעת אחר שבת נחמו
בספר דורות ראשונים לרי"א הלוי מבואר שבר קמצא השתייך למפלגת אגריפס והצדוקים שנלחמו בחז"ל.
ועפי"ד כותב רבי אביגדור מילר זצ"ל בסוף עם סגולה ח"ב שהחכמים לא מיחו שלא לגרשו מהסעודה, לפי שלא התכוונו לשבת עמו בכפיפה אחת [וכדרך נקיי הדעת שבירושלים].
וכתב שטועים החושבים שבעוון שהלבינו פניו נגרם חורבן ירושלים, אלא הכוונה שמאורע זה היה אז חלק מהשתלשלות המאורעות שהביאו לחורבן.
האם יש למישהו מה להעיר או להאיר בנידון?
הא לחמא עניא כתב:מי יכול להחכימני אודות הספר דורות ראשונים ומחברו? באיזה שנה היה ומי הוא היה?
שכויח גדול
אבי ישועה כתב:בספר דורות ראשונים לרי"א הלוי מבואר שבר קמצא השתייך למפלגת אגריפס והצדוקים שנלחמו בחז"ל.
אבי ישועה כתב:אבקש בספר דורות ראשונים לרי"א הלוי מבואר שבר קמצא השתייך למפלגת אגריפס והצדוקים שנלחמו בחז"ל.
זקן ששכח כתב:אבי ישועה כתב:ב. אם בר קמצא לא היה בסדר, למה נשתרבב שמו של קמצא לכאן?
שלמה ב כתב:הכותב בלי טיפה בושה, לוקח את המילה 'ענוותנותו' שמשבחת הגמ' את מעלתו של ר' זכריה בן אבקולס והופך אותה לחיסרון - 'עמדתו הבלתי מתפשרת' / 'קשיות ליבו' / 'מזגו התקיף'
שלמה ב כתב: 1. שאצל יוספוס פלאביוס מופיע אחד מראשי הקנאים בשם דומה 'אמפיקאלווס' וממילא ברור לו ומסתבר מאד שזהו אבקולס (בערך כמו הדימו בין זליג ובוזגלו). טענה זו מדהימה בכך, שעל סמך דימוי קלוש מאד (המוני אנשים בספרי יוסף בין מתתיהו נקראו בשמות עם צלילים מעין אלו) הופך את רבי זכריה בן אבקולס לאחד מראשי הקנאים שהיו נגד חכמי ישראל.
א. אני לא מבין באטימולוגיה של שמות יווניים, אבל רק לסבר את האוזן -- האם תוכל לציין חמשה שמות המופיעים בספרי בן מתתיהו (מתוך "המוני האנשים" שהזכרת) הנושאים שם הדומה לזכריה בן אבקולס-אבקילוס-אמפיקלוס? אגב, אם אינני טועה ביוונית לא קיים הצליל ב-דגושה, ולכן לא מן הנמנע שתעתקו ב דגושה כצירוף "מפ", אבל כדי לבדוק את הרעיון הזה צריך להשוות לתעתוק של שמות עבריים אחרים בתרגום היווני של יוספוסשלמה ב כתב: 1. שאצל יוספוס פלאביוס מופיע אחד מראשי הקנאים בשם דומה 'אמפיקאלווס' וממילא ברור לו ומסתבר מאד שזהו אבקולס (בערך כמו הדימו בין זליג ובוזגלו). טענה זו מדהימה בכך, שעל סמך דימוי קלוש מאד (המוני אנשים בספרי יוסף בין מתתיהו נקראו בשמות עם צלילים מעין אלו) הופך את רבי זכריה בן אבקולס לאחד מראשי הקנאים שהיו נגד חכמי ישראל.
זקן ששכח כתב:אבי ישועה כתב:אבקש בספר דורות ראשונים לרי"א הלוי מבואר שבר קמצא השתייך למפלגת אגריפס והצדוקים שנלחמו בחז"ל.
א. האם ידעת מקור לדבריו אלו?
ב. אם בר קמצא לא היה בסדר, למה נשתרבב שמו של קמצא לכאן?
הא לחמא עניא כתב:היכן זה מופיע בתוך הספר עצמו??? כדי שאוכל לראות זאת אותיות מחכימות.
שכויח
יורה_דעות כתב:זקן ששכח כתב:אבי ישועה כתב:אבקש בספר דורות ראשונים לרי"א הלוי מבואר שבר קמצא השתייך למפלגת אגריפס והצדוקים שנלחמו בחז"ל.
א. האם ידעת מקור לדבריו אלו?
ב. אם בר קמצא לא היה בסדר, למה נשתרבב שמו של קמצא לכאן?
הלוי מזהה את קמצא בר קמצא עם קמפטוס בן קמפטוס הנזכר ביוספוס (עד כמה שאני זוכר)
הא לחמא עניא כתב:זקן ששכח כתב:אבי ישועה כתב:ב. אם בר קמצא לא היה בסדר, למה נשתרבב שמו של קמצא לכאן?
למה מוזכר שמו של קמצא כבר ידוע הווארט העמוק של מרן החידושי הרי"ם מגור ששאל זאת וענה, חבר וידיד שמחכה להזמנה כדי לבוא אינו ידיד אמיתי. כי חבר לא צריך הזמנה, מגיע לשמחה מיד. ובאם קמצא היה מיד מגיע לא היה בעל הסעודה שולח שליח לקוראו ואז היה נמנע הטעות להזמין את בר קמצא.
הא לחמא עניא כתב:זקן ששכח כתב:אבי ישועה כתב:ב. אם בר קמצא לא היה בסדר, למה נשתרבב שמו של קמצא לכאן?
למה מוזכר שמו של קמצא כבר ידוע הווארט העמוק של מרן החידושי הרי"ם מגור ששאל זאת וענה, חבר וידיד שמחכה להזמנה כדי לבוא אינו ידיד אמיתי. כי חבר לא צריך הזמנה, מגיע לשמחה מיד. ובאם קמצא היה מיד מגיע לא היה בעל הסעודה שולח שליח לקוראו ואז היה נמנע הטעות להזמין את בר קמצא.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים