אפרקסתא דעניא כתב:ראיתי בזה דעות חלוקות בפוסקים. ולעניין אביהם שמעתי י"א שחיוב ההבדלה בהאי שתא חל רק במוצאי ט"ב, וא"כ אין הבריא יכול להבדיל עבור חולה, כי אינו בר חיובא.
גם זו לטובה כתב:וראיתי שיש מביאים שהגריש"א בסוף ימיו חזר בו .
הרב זיכרמן הביא שהגרנ"ק הורה שיש להבדיל.
אפרקסתא דעניא כתב:בחוט שני יש סתירה בזה, כאשר במקום א' כותב שחייבים להבדיל ולא יאכלו קודם, ובמקום אחר באותו כרך כותב שמותר להם לאכול. וצ"ע.
מחצד חקלא כתב:אפרקסתא דעניא כתב:ראיתי בזה דעות חלוקות בפוסקים. ולעניין אביהם שמעתי י"א שחיוב ההבדלה בהאי שתא חל רק במוצאי ט"ב, וא"כ אין הבריא יכול להבדיל עבור חולה, כי אינו בר חיובא.
דבר זה אינו. כי כתבו פוסקי זמנינו שהבעל יכול להבדיל לאשתו יולדת שצריכה לאכול והיא תשתה הכוס.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים