בברכה המשולשת כתב:
א. לא פסקינן כך, וזכורני שיש בפוס' שהחושש לכלך הוי כמוציא לעז על הראשונים ח"ו.
ב. במאמר במוריה שנת תש"ן בעניין חמץ בכנרת (כמדומני של הרב רייכמן) מתאר בדיוק את המציאות בכנרת בימינו ונפק"מ גם לנד"ד
פי האתון כתב: במאמר במוריה שם לא מתייחס לנושא זה
(אגב,שמעתי פעם סברא כמדומני בשם הרב דוב לנדו שאם אסור לשתות את מי הכנרת בפסח אז אסור גם לנשום...
מכיון ששופכים שם גם בירה וזה מתאדה בשמש והופך לאויר וחמץ אסור גם בהנאה... אודה למי שיאמת או יכחיש שמועה זו)
פי האתון כתב:[שמעתי פעם סברא כמדומני בשם הרב דוב לנדו שאם אסור לשתות את מי הכנרת בפסח אז אסור גם לנשום...
מכיון ששופכים שם גם בירה וזה מתאדה בשמש והופך לאויר וחמץ אסור גם בהנאה... אודה למי שיאמת או יכחיש שמועה זו)
ישראל אליהו כתב:
ולעצם השאלה, י"ל שרק האלכוהול שבבירה מתאדה.
בברכה המשולשת כתב:
בצי"א שציינתי מביא ממרנא הנצי"ב דברים נפלאים בכגון זה
פי האתון כתב:ישראל אליהו כתב:
ולעצם השאלה, י"ל שרק האלכוהול שבבירה מתאדה.
מאן מפיס שרק האלכוהול מתאדה ולא המי שעורים? וכי נביא אתה?
?
פי האתון כתב:בברכה המשולשת כתב:
בצי"א שציינתי מביא ממרנא הנצי"ב דברים נפלאים בכגון זה
באיזה כרך ואיזה סימן?
בברכה המשולשת כתב:פי האתון כתב:בברכה המשולשת כתב:
בצי"א שציינתי מביא ממרנא הנצי"ב דברים נפלאים בכגון זה
באיזה כרך ואיזה סימן?
איני זוכר, ואין לי אפשרות לחפש כרגע. מדובר במכתב של מרנא הנצי"ב לבנו הגר"ח ברלין רבה של ירושת"ו, המופיע בתור נספח בסוף הכרך הנ"ל בצי"א לתשובתו של הצי"א
פלוריש כתב:הרב דוב ליאור דן בשאלה זו (שו"ת דבר חברון ב, תפא) והביא כמה טעמים מדוע אין לחשוש: א. מניחים שאם נזרקו פתיתי לחם לכנרת כבר אכלום דגים. ב. הריטב"א (ע"ז עג ע"א) מחדש לענין יין נסך, שאם נשפך ממנו לתוך מיכל ענק של יין - כל היין אסור, אך איסור זה הוא רק בתלוש: "והא דקתני מים במים בכלשהו, דוקא בתלושין דומיא דיין ביין, אבל במים מחוברים אינם נאסרין, וכן הורה רבינו ז"ל על גוי ששפך מים הידועים לבאר של ישראל". ופוסק הרב ליאור שהוא הדין לענין חמץ בפסח, שאף הוא איסורו במשהו (באכילה ובהנאה) - דין זה חל רק במים המכונסים בכלי, אך במים המחוברים לקרקע כים או נהר - לא נאסרים המים.
קו ירוק כתב:רק כעת ראיתי את האשכול הותיק לגבי טבילת זב וזבה ומצורע במימי הכנרת,
ואני שואל את עצמי מ"ש כנרת מירדן (פרה פ"ח מ"י) שהם מים מעורבים. ובפרט שירדן הולך בים כנרת. וזו המציאות. (ועוד יותר בימים קדמונים).
אולי ביומי תשרי לא, כי כבר אין מי גשמים ואולי מעט מאוד. ומ"מ לא שמענו להדיא דירדן ביומי תשרי כשר, וה"נ כנרת לא.
קו ירוק כתב:ים כנרת אינו ים.
קו ירוק כתב:לענין מים חיים הנידון הוא רק אם זה מים חיים (הנובעין) או לא.
ואין זה נ"מ איך נקרא קיבוץ מים
ו'ים' הוא מקווה מים, אפילו מיכל גדול (ים שעשה שלמה)
ישראל אליהו כתב:פי האתון כתב:ישראל אליהו כתב:
ולעצם השאלה, י"ל שרק האלכוהול שבבירה מתאדה.
מאן מפיס שרק האלכוהול מתאדה ולא המי שעורים? וכי נביא אתה?
?
זה פשוט. רק האלכהול שנמצא במי שעורים מתאדה. ונשאר ריכוז של מי שעורים.
בכל אופן, זה היה רק לעצם השאלה..
עזריאל ברגר כתב:קו ירוק כתב:לענין מים חיים הנידון הוא רק אם זה מים חיים (הנובעין) או לא.
ואין זה נ"מ איך נקרא קיבוץ מים
ו'ים' הוא מקווה מים, אפילו מיכל גדול (ים שעשה שלמה)
נפק"מ, שכאשר חז"ל אמרו "כל הימין פסולים לזבים" הם כללו גם את הכנרת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 702 אורחים