מן השורה כתב:אולי סירוס כאן אינו מענין של מניעת ילודה,
אלא כמו סרס המקרא ודרשהו, דהיינו להפוך את הסדר, וכל עשתה להם, שהייתה גורמת להם להתבלבל. [אולי ע"י הסימוי גופא].
באמת גם סירוס לענין מניעת ילודה הוא מאותו השורש, שינוי המבנה והסדר של האדם, וצ"ת. [עי' ב"ב י' ע"ב עולא משגש אורחתיה דאימיה?].
אריך כתב:מן השורה כתב:אולי סירוס כאן אינו מענין של מניעת ילודה,
אלא כמו סרס המקרא ודרשהו, דהיינו להפוך את הסדר, וכל עשתה להם, שהייתה גורמת להם להתבלבל. [אולי ע"י הסימוי גופא].
באמת גם סירוס לענין מניעת ילודה הוא מאותו השורש, שינוי המבנה והסדר של האדם, וצ"ת. [עי' ב"ב י' ע"ב עולא משגש אורחתיה דאימיה?].
בודאי שהפשט הוא סירוס ממש, שלכן נאמר על זה "מתחת" לעומת הסימוי עיניים שהוא "מעל".
אריך כתב:אגב, יש להבין, אם זה כפשוטו שהצרעה סימתה וסירסה את כל האמוריים שהיו בא"י, הלא בסופו של דבר חלקים גדולים מהם לא נכבשו ע"י ישראל כמ"ש בספר שופטים, ולכאורה היו הם סומים וסריסים ואיך המשיכו בחייהם??
ואפשר לומר שהנס הזה פעל רק עד כמה שלבסוף ישראל קיימו את החובה שלהם, אבל כאשר נמנעו מלהוריש אמוריים מסויימים, פקע מהם הנס.
צונאמי כתב:נראה לי שהסירוס גם גרם לאיבוד כוח.
צונאמי כתב:נראה לי שהסירוס גם גרם לאיבוד כוח.
אריך כתב:צונאמי כתב:נראה לי שהסירוס גם גרם לאיבוד כוח.
ראה אות ב' בהודעת הפתיחה של האשכול.
צונאמי כתב:נראה לי שהסירוס גם גרם לאיבוד כוח.
גימפעל כתב:כתבו זאת כאן: http://forum.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=17&t=23452#p234143 באות ב'.
אריך כתב:צונאמי כתב:נראה לי שהסירוס גם גרם לאיבוד כוח.
ראה אות ב' בהודעת הפתיחה של האשכול.
אריך כתב:ב) י"ל דהסירוס ביטל תאוותם, ודומה באופן הפוך למה שאיזבל עשתה לאחאב דמות נשים במרכבת המלחמה לפי שהיה מצונן (סנהדרין לט, ב), חזינן שיש שייכות בין יצרא דעריות ובין הכוח והתוקף להלחם.
אריך כתב:...אך רש"י על המקום בסנהדרין אומר: "מצונן היה. לא היה אוהב תשמי'." ומה שכתבת על תה חם, דרך הלצה אמרת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 246 אורחים