זקן ששכח כתב:אותיות של גיח"ך?
אוצר החכמה כתב:מקובל שאותיות מאותו מוצא יכולות להתחלף. גיחך הן אותיות מוצאות החיך.
זקן ששכח כתב:קטע מתוך כתב יד:
קרביי יכמרו - לשון (איכה א כ) מעי חמרמרו וכן (איוב טז טז) פני חמרמרו, והוא לשון נתחלפו".
א. דימה יכמרו - חמרמרו, כלומר שורש ח.מ.ר. יחד עם שורש כ.מ.ר. האם זה מפאת חילופי אותיות של גיח"ך?
ב. 'והוא לשון נתחלפו'. מי ימציאני לכך ראיה וסמך?
תודה וברכה.
לד"ק ענינו המום וצריבה כבארמית, ולד"א קרוב אל חמר במובן התגעשות והתחוללות
לד"ק ענינו חמום וצריבה כבארמית, ולד"א קרוב אל חמר במובן התגעשות והתחוללות
זקן ששכח כתב:האם יש מקור שכל האבות נולדו בראש השנה?
צונאמי כתב:זקן ששכח כתב:האם יש מקור שכל האבות נולדו בראש השנה?
ר"ה י' ב'
תניא, רבי אליעזר אומר: בתשרי נברא העולם, בתשרי נולדו אבות, בתשרי מתו אבות, בפסח נולד יצחק, בראש השנה נפקדה שרה רחל וחנה.
א"כ אברהם ויעקב נולדו בר"ה, ויצחק פקידתו היתה בר"ה.
זקן ששכח כתב:היכן מובא בחז"ל, אם בכלל, שההדסים מספרם שלושה, הוא כנגד שלושת האבות ?
מה שנכון נכון כתב:זקן ששכח כתב:היכן מובא בחז"ל, אם בכלל, שההדסים מספרם שלושה, הוא כנגד שלושת האבות ?
בא"ר ריש סימן תרנא הביא כן בשם 'ירושלמי'.
בפיוט הקליר אקחה בראשון לשחרית יוט"א דסוכות 'בעבות שלושה כאבות שלושה'. [גולדשמידט עמוד 106. לא הובא שם מקור מחז"ל].
כ"כ גם בשער הכוונות 'וג' בדי הדס רומזים לג' אבות חג"ת אשר כ"א כלול משלשתן, ולכן צריכים להיות עבות משולשין כל עף וענף לבדו'.
זקן ששכח כתב:מה שנכון נכון כתב:זקן ששכח כתב:היכן מובא בחז"ל, אם בכלל, שההדסים מספרם שלושה, הוא כנגד שלושת האבות ?
בא"ר ריש סימן תרנא הביא כן בשם 'ירושלמי'.
בפיוט הקליר אקחה בראשון לשחרית יוט"א דסוכות 'בעבות שלושה כאבות שלושה'. [גולדשמידט עמוד 106. לא הובא שם מקור מחז"ל].
כ"כ גם בשער הכוונות 'וג' בדי הדס רומזים לג' אבות חג"ת אשר כ"א כלול משלשתן, ולכן צריכים להיות עבות משולשין כל עף וענף לבדו'.
תודה רבה למקורות המצויינים.
ובכל אופן הבנתי שלפנינו אין בנמצא חז"ל.
מה שנכון נכון כתב:אולי הכונה להוסיף שחוץ ממה שהערבה דומה לפה בכך שדומים עליה לשפתיים, יש בה ע"י הפגימות הקטנות גם דמיון לפה פגום שעליו באה לכפר, שכן ע"י נבול פה נחשב כאילו נפגם הפה.
זקן ששכח כתב:האם יש ספר שעוסק בגידולים באיזור אשכנז לפני 700 שנה ויותר?
אבא יודן כתב:וזה עתה ראיתי בפרש"י לשופטים מכבש=חובשו
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=232
עזריאל ברגר כתב:צריך לבדוק טוב אם אין זו שגיאת "הבחור הזעצער".
יש בגמרא מסכת פסחים בקשר לצירוף למנין, שרש"י כותב בערך כך: "והעומד חוץ לפתח אינו מצטרף", ויש תחת-ידי גמרא מדפוס ישן שנכתב בה "והעומד חוץ לפסח אינו מצטרף".
עזריאל ברגר כתב:אבא יודן כתב:וזה עתה ראיתי בפרש"י לשופטים מכבש=חובשו
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=232
צריך לבדוק טוב אם אין זו שגיאת "הבחור הזעצער".
יש בגמרא מסכת פסחים בקשר לצירוף למנין, שרש"י כותב בערך כך: "והעומד חוץ לפתח אינו מצטרף", ויש תחת-ידי גמרא מדפוס ישן שנכתב בה "והעומד חוץ לפסח אינו מצטרף".
עזריאל ברגר כתב:אבא יודן כתב:וזה עתה ראיתי בפרש"י לשופטים מכבש=חובשו
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=232
צריך לבדוק טוב אם אין זו שגיאת "הבחור הזעצער".
יש בגמרא מסכת פסחים בקשר לצירוף למנין, שרש"י כותב בערך כך: "והעומד חוץ לפתח אינו מצטרף", ויש תחת-ידי גמרא מדפוס ישן שנכתב בה "והעומד חוץ לפסח אינו מצטרף".
אבא יודן כתב:עזריאל ברגר כתב:אבא יודן כתב:וזה עתה ראיתי בפרש"י לשופטים מכבש=חובשו
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=232
צריך לבדוק טוב אם אין זו שגיאת "הבחור הזעצער".
יש בגמרא מסכת פסחים בקשר לצירוף למנין, שרש"י כותב בערך כך: "והעומד חוץ לפתח אינו מצטרף", ויש תחת-ידי גמרא מדפוס ישן שנכתב בה "והעומד חוץ לפסח אינו מצטרף".
אולם כך גם במהדורת מוסד המתיימר להיות כמוגה ראה דברי קצנלבוגן במקום
זקן ששכח כתב:היכן מובא בחז"ל, אם בכלל, שההדסים מספרם שלושה, הוא כנגד שלושת האבות ?
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 62 אורחים