עושה חדשות כתב:יש קושי גדול בפיוטים של יוכ"ק, היות ומשמע מתוכם (כולם, למעט הראשון מרי"א ממודינא), שנתחברו עבור יום הכיפורים עצמו, ו'העבירום' ליוכ"ק.
ובשל כך ישנם קטעים שקשה לאומרם בערב ר"ח.
לדוגמא:
"והוציא כאור צדקי טרם יבוא השמש ויעריב", זה מתאים לשעת מנחה של יוהכ"פ, אבל ביוכ"ק, אדרבה ר"ח הוא זמן הכפרה גופא.
"היו מכפרים עלינו בשעירים העולים לגורלו", ביום הכיפורים, כמובן.
"זכר פר פנים ושעיר פנימי וחיצון יהיו נא אמרינו לפניך לרצון", זה שייך לומר אחרי שהזכירו את הפרים, ביום כיפורים גדול ולא בקטן.
"תפילתי תראה בזכרי על הסדר עבודת משרתים באי היכל", מתאים בדיוק עם סיום אמירת סדר העבודה של יוה"כ.
אא"כ נימא דיוכ"ק הוא שייך בענינו ו'סודו' ליום הכיפורים, וממילא אפשר להשתמש בלש' תפילה הראויים רק ליום הכיפורים עצמו.
עמדו על זה כבר?
ראה גם - viewtopic.php?f=7&t=18645
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 358 אורחים