אי' במס' סופרים פי"ח:
ובראש השנה אומרים מזמור, כל העמים תקעו כף; ביום הכיפורים, ברכי נפשי, ממעמקים קראתיך; בחג הסוכות, נודע ביהודה אלוקים; ביום השמיני, למנצח על השמינית. ואם אינו בקי בהן, אומר אודה ה' בכל לבי, ודיו.
בן טובים כתב:כהמשך לדברי ה'חכם' הנ"ל: והמקור שלנו הם כתבי האריז"ל שציוו לאומרים ז"פ. וכמובן שמנהג אשכנז המקורי הי' לא לאומרו, כמובא בלוח ירושתנו.
עושה חדשות כתב:לכאו' זה נכון גם ביחס לאמירת 'ממעמקים' בעשי"ת, ע"פ מס' סופרים הנ"ל לאומרו ביו"כ.
שבטיישראל כתב:עושה חדשות כתב:לכאו' זה נכון גם ביחס לאמירת 'ממעמקים' בעשי"ת, ע"פ מס' סופרים הנ"ל לאומרו ביו"כ.
האריז"ל חידש לאומרו בכל עשי"ת ובין ישתבח לקדיש למרות שאין מפסיקים שם.
עושה חדשות כתב:אי' במס' סופרים פי"ח:
ובראש השנה אומרים מזמור, כל העמים תקעו כף; ביום הכיפורים, ברכי נפשי, ממעמקים קראתיך; בחג הסוכות, נודע ביהודה אלוקים; ביום השמיני, למנצח על השמינית. ואם אינו בקי בהן, אומר אודה ה' בכל לבי, ודיו.
הא לחמא עניא כתב:עושה חדשות כתב:אי' במס' סופרים פי"ח:
ובראש השנה אומרים מזמור, כל העמים תקעו כף; ביום הכיפורים, ברכי נפשי, ממעמקים קראתיך; בחג הסוכות, נודע ביהודה אלוקים; ביום השמיני, למנצח על השמינית. ואם אינו בקי בהן, אומר אודה ה' בכל לבי, ודיו.
ידיד אחד שאלני ביום ראשון של ראש השנה דהאי שתא למה באמת אין אומרים "ברכי נפשי" מצד יום ראש חודש???
בברכה המשולשת כתב:הא לחמא עניא כתב:עושה חדשות כתב:אי' במס' סופרים פי"ח:
ובראש השנה אומרים מזמור, כל העמים תקעו כף; ביום הכיפורים, ברכי נפשי, ממעמקים קראתיך; בחג הסוכות, נודע ביהודה אלוקים; ביום השמיני, למנצח על השמינית. ואם אינו בקי בהן, אומר אודה ה' בכל לבי, ודיו.
ידיד אחד שאלני ביום ראשון של ראש השנה דהאי שתא למה באמת אין אומרים "ברכי נפשי" מצד יום ראש חודש???
בכסא ליום
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 43 אורחים