היא שיחתי כתב:שמוע שמועה שמעתי בקרב ה"מתנגדים" ובאתי, שיחסו של המשנ"ב שונה לגר"ז עקב חסידותו, האם מישהו שם לב לכך פעם או שמע שמועה זו?
תוך כדי דיבור כתב:כל זה (כולל הדוגמאות הנ"ל, וכן דוגמא נוספת בסי' רי"ט ביה"ל ד"ה חבוש, ושעשה כן גם עם החיי אדם בסי' ש"א ביה"ל ד"ה בזה. וכולל עניין העתקות הלשון, שאינו דווקא לגר"ז אלא בכלל) כבר נידון עד דק במקו"א ידוע. יעויין: http://bhol-forums.co.il/topic.asp?whic ... id=2628357
כל מי שעיין במשנ"ב לאחר לימוד השו"ע ונו"כ, יודע שבכל סימן וסימן הוא מעתיק הרבה מלשון המחברים הקודמים לו, וברוב המקרים הללו אין הוא מציין למקור ממנו העתיק. לדוגמא קטנה, בתחילת סי' ש"ח כתב המשנ"ב הקדמה לדיני מוקצה, תחילה מדברי הרמב"ם והראב"ד, ואילו המחצית השניה של ההקדמה (מ"ודע") מועתקת כולה מילה במילה מהלבושי שרד. וכן עוד פעמים רבות בהלכות שבת (עד סי' ש"כ, שבו נגמר הלבושי שרד. ומה שציין אליו בסי' שט"ו שעה"צ ס"ק נ"ב, זהו רק מפני מה שהעיר שם אח"כ), יותר מכל מחבר אחר, כי כן היתה דרך הלבושי שרד לבאר דברים שלא נגעו בהם אחרים, וזו אחת ממטרות חיבור המשנ"ב. וממילא מובן שגם שו"ע הרב בכלל המקורות מהם העתיק, ואין בכך תופעה מיוחדת.
בור הגולה כתב:יש לציין שבהרבה מקומות המשנ"ב מעתיק לשונו הצח של הגר"ז בביאור דברי הש"ע, בלי לציין מקורו.
זקן ששכח כתב:אחכמה, שים נא לבך לעובדא הלזו, שכאשר בא להפריך דבריו אין הוא מזכיר את שמו, אלא מכנהו בתואר מסויים. מדוע?
תוך כדי דיבור כתב:כל זה (כולל הדוגמאות הנ"ל, וכן דוגמא נוספת בסי' רי"ט ביה"ל ד"ה חבוש, ושעשה כן גם עם החיי אדם בסי' ש"א ביה"ל ד"ה בזה. וכולל עניין העתקות הלשון, שאינו דווקא לגר"ז אלא בכלל) כבר נידון עד דק במקו"א ידוע. יעויין: http://bhol-forums.co.il/topic.asp?whic ... id=2628357
אברהם כתב:ואולי, וגם זו רק השערה,
מטריד אותי הקטן ועוד כמה שלמדו את הסעיף הנזכר
למה כוונתו? מי הם אשר שאינם דורשים ואינם מבקשים את התורה?
"ומי יתן ישיב וירחם שבר בית ישראל!"
"בפרנקפורט ובכל המדינות הנוהגות מנהג אשכנז אין מקיפים בשמחת תורה עם ס"ת לא בלילה ולא ביום אך עתה חדשים מקרוב באו להקיף בבהכ"נ
כמנהג פולין לאור הנר אבל אין זה דין ישן שדעת זקנים נוחה ממנו כי הם אומרים מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין כל חדש תחת השמש
ולא תחת החזן ולא תחת הרב בתוך חבורה הנוהגת כשורה ומחזקת התורה הכתובה והאמורה הלא מחכמי אשכנז גזורה 'לא תקיפו בשירה ובזמרה כי זה
מחקי אנשי אמונה טפלה לעבודתם הזרה ובארצכם לא תעשו כן בעבודתכם היקרה הקדושה והטהורה כי אם לכו בדרך הישרה' וגם אנכי מוסיף להזהיר ולהטיף
אף אם החנוני מקיף כל הישר הולך לא ילך אחריו להקיף אך ילך בדרך אבותיו וירבו ימיו ושנותיו"
סופר כתב:ומה נהדר מראה קהילה א' בארה"ק המקפידה במסי"נ על מנהג 'מקודש' זה שלא לעשות הקפות בשמח"ת, דבר שנתפשט היום כבר בכל קהילות ישראל כולם, וד"ל.
זרח כתב:רק מעניין הוא שבנו של החפץ חיים שהיה מסייע לאביו במכירת הספרים, כותב בספרו, (לא זוכר כרגע היכן), שהחסידים קנו יותר את ספריו מהאחרים.
הוא כותב את זה בהקשר, שפעם סיפר לאביו שהיה בשטיבל חסידי והקניטו אותו שם, אמר לו הח''ח מדוע אתה נכנס דווקא לשם. הוא כותב שהסיבה ששם מכר הכי הרבה.
מי יכול לצטט או לציין מראי מקום לנ''ל.
מעיין כתב:דרך אגב, דברי בנו של החפץ חיים בנוגע לאביו יש לקרות בחשדנות קצת, יש ביניהם דברים שלא מסתברים.
הא'] בזכרוני, תפלין דר"ת משום ירושלמי החדש.
איש_ספר כתב:בנוגע לכינוי הגר"ז, ראיתי כתוב שבספר תולדות אברהם יוסף לר' אברהם יוסף מאיגרא, קראקא תרצ"ח, התמרמר שאינו כינוי של כבוד (?)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 269 אורחים