אוהב אוצר כתב:עדיין השאלה היא על חכמי המשנה והגמ'.
בבא בתרא קעד וערכין כג כתב:משה בר עצרי ערבא דכתובתה דכלתיה הוה
כח הטענה כתב:בבא בתרא קעד וערכין כג כתב:משה בר עצרי ערבא דכתובתה דכלתיה הוה
מה זה משנה? באתי להראות שקראו בשם זה בזמנם.ירח מלא כתב:הוא אמורא כמו מרי בר איסק ובן דרוסאי
מה שנכון נכון כתב:ראה בשם הגדולים ערך מר רב אברהם גאון, ורב משה גאון.
גימפעל כתב:לו ידעתי שיש על כך אשכול לא הייתי פותח את האשכול הנוכחי, ומעתה אני כותב באשכול ההוא.
אבןטובה כתב:לכ' התמים מאנ"ש 'את מה שנכון נכון'
שם נפתלי לא מוזכר רק בכתובות צו. א"ל רב יצחק בר נפתלי לרבינא
מ"מ בירושלמי הובא תוס' מגילה כד: ד"ה אם כ' אתא לקמיה דר' נפתלי ע"ש
וכן אברהם מובא גיטין נ. אברם חוזאה
אבןטובה כתב:שם "דוד"
אבל לא התמים מאנ"ש את מה שנכון נכון
ולא הבקי באמת הגר"ר מרגליות ציינו לירושלמי קדושין פ"ד שיש א' בשם "דוד"
ומה קרה?
ויהי רעב בימי דוד שלש שנים שנה אחר שנה, אמר דוד: בעון ארבעה דברים הגשמים נעצרים, בעון עובדי ע"ז וגילוי עריות ושפיכו' דמים ופוסקין צדקה ברבים ואינן נותנין... בדק דוד בכל דורו ולא מצא אחד מהן התחיל שואל באורים ותומים הדא הוא דכתיב ויבקש דוד את פני יי' באורים ותומים...
ויאמר יי' על שאול ועל בית הדמים על שאול שלא עשיתם עמו חסד ועל בית הדמים על אשר המית את הגבעונים. שלח דוד וקרא להם: מה לכם ולבית שאול? אמרין ליה: על אשר המית ממנו ז' אנשים שני חוטבי עצים ושני שואבי מים וחזן וסופר ושמש. אמר לון: מה אתון בעו כדון? אמרו ליה: יותן לנו שבעה אנשים מבניו והוקענום ליי' בגבעת שאול בחיר יי'. אמר לון: ומה הנייה לכון ואינון מתקטלין? סבו לכון כסף ודהב!... באותה השעה אמר דוד: שלש מתנות טובות נתן הקדוש ברוך הוא לישראל, רחמנין ובויישנין וגומלי חסדים... מיד עמד וריחקן שנאמר והגבעונים לא מבני ישראל המה.
שי אבי דוד כתב:האם נכתב משהו על כך שאין בנמצא אצל התנאים והמוראים שמות כמו: משה, דוד, אברהם וכדומה. וממתי בכל זאת התחילו להשתמש בשמות אלו - האם לפני הרמב"ם מצינו שימוש נרחב בהם?
אבןטובה כתב:וע"ע יבמות קטו: אנא אנדרולינאי נהרדעא פטרית ותרכית ית פלונית אנתתי וכ' הגרי"פ בגליון בהגהות אשרי פרק השולח בגיטין גרס בסוגיא דהכא "אנא דוד בר נהילאי מנהרדעא וכו' ע"ש.
אבןטובה כתב:ולהיניק וחכים קאצ'קלה..
עי' בירושלמי קדושין פ"ג ה"א איתא: חד דויד סבר מימר כל שהוא קונה וכו' וכ' הפני משה חכם אחד ששמו דויד סבר מימר וכו' יע"ש.
הא לחמא עניא כתב:היכן אני יכול למצוא רקע ותולדות מורחבים אודות התנא "נתאי הארבלי"???
יבורכו משמים כל המסייעים.
מיללער כתב:בגיטין נט. וכן בסנהדרין לו. מוזכר האמורא רבי הילל בריה דרבי וולס ובשני המקומות יש ברש"י ד"ה וולס או בריה דר' וולס, בלי שום פירוש או הג"ה ממה שנדפס בגמ'
וראיתי מי שר"ל שרש"י בא לדייק ששמו היה 'וולס' ולא 'ולוס' שהוא שם עכו"ם כמו שמצינו בגיטין יא:
ולכאורה שגה בזה, שהרי בגיטין יא: 'ודוקא לוקוס ולוס דלא שכיחי ישראל דמסקי בשמתייהו' נראה שהו' של ולוס הוא ו' המוסיף, והשם עכו"ם הוא לוס. ועדיין צ"ב מה רצה רש"י להגיה או להוסיף.
מיללער כתב:בגיטין נט. וכן בסנהדרין לו. מוזכר האמורא רבי הילל בריה דרבי וולס ובשני המקומות יש ברש"י ד"ה וולס או בריה דר' וולס, בלי שום פירוש או הג"ה ממה שנדפס בגמ'
וראיתי מי שר"ל שרש"י בא לדייק ששמו היה 'וולס' ולא 'ולוס' שהוא שם עכו"ם כמו שמצינו בגיטין יא:
ולכאורה שגה בזה, שהרי בגיטין יא: 'ודוקא לוקוס ולוס דלא שכיחי ישראל דמסקי בשמתייהו' נראה שהו' של ולוס הוא ו' המוסיף, והשם עכו"ם הוא לוס. ועדיין צ"ב מה רצה רש"י להגיה או להוסיף.
מיללער כתב:בקידושין פא. אמר ליה רב נחמן מפרהטיא לרב אשי וכו'
בסדר הדורות יש ערך על רב נחמן בן פרטא, וכותב: בזמן רב אשי, רב נחמן מפרפטיא לרב אשי (קידושין פא.)
מאי האי? האם הסדה"ד מחדש כאן ששמו היה בן פרטא?
מפרהטיא > מפרפטיא > בן פרטא?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 786 אורחים