חיס כתב:בספר "חכמת התורה" (מאת הגאון רבי שלמה קלוגר זצ"ל, חלק ד' עמוד תרנ"א) שואל למה לא נזכר בתורה כי לבן הארמי הוא בן של בתואל?
ואני תמה על תמיהתו, שהרי זהו מקרא מפורש, בסוף פרשת תולדות: וילך פדנה ארם אל לבן בן בתואל.
חיס כתב:ולכך נאמר בפרשת ויצא "הידעתם את לבן בן נחור".
קיימא לן, בני בנים הרי הם כבנים. ומה"ט כתוב במלכים (פעמיים): "יהוא בן נמשי", אע"פ שגם כתוב שם (פעמיים): "יהוא בן יהושפט בן נמשי". ומעין זה בדברי הימים "ובני שם עילם...וארם ועוץ וחול וכו", אע"פ שבפרשת נח כתוב "ובני שם עילם...וארם, ובני ארם עוץ וחול וכו". ויש לזה עוד הרבה דוגמאות בתנ"ך, קיבצם כעמיר גורנה בביאור חדש מהריז"ש (רבי יוסף זכריה בן נתן שטרן) למגילת אסתר, דף לב ע"א-ע"ב, בד"ה "והנה דילג", ע"ש (נמצא באוצר).
חיס כתב:נאמר בפרשת וירא רק "ובתואל ילד את רבקה" ולא את לבן.
על תמיהה זו ניתן לקבל תשובה מניחה את הדעת, ע"י עיון בדבריו הקצרים של רש"י בפירושו לפסוק זה, ע"ש.