לומד_בישיבה כתב:---
לצערי לא היה ניתן להידבר עם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א לאחר שהתאמץ מאוד בשיעור שאמר ביארצייט של החזו"א זי"ע, והוא עמד להוכיח שכוונת הרמב"ם שהלוים אינם יוצאים למלחמה, היינו שאי אפשר לחייבם, אך מותר להם לצאת למלחמה.
ומאז?
לומד_בישיבה כתב:---
לצערי לא היה ניתן להידבר עם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א לאחר שהתאמץ מאוד בשיעור שאמר ביארצייט של החזו"א זי"ע, והוא עמד להוכיח שכוונת הרמב"ם שהלוים אינם יוצאים למלחמה, היינו שאי אפשר לחייבם, אך מותר להם לצאת למלחמה.
יאיר1 כתב:ראשית, לא ראית קצף ולא כעס, והוא גם לא קיים.
בעבר העלה כאן מאן דהוא, פשקוויל ולא השיב מה מקורו, בסופו של דבר לבקשתי, איש ספר הסיר את הקובץ מההודעה. נדמה לי שזה בעמוד 2 באשכול זה.
העלו כאן מודעה מיתד, זה בסדר.
העלו כאן גם את אחד המכתבים שאתה העלת, אבל ככל הנראה מדובר בפשקוויל.
אבל אתה מעלה חמש פשקווילים ביחד, ממילא ראיתי לנכון להסב את תשומת ליבך לענין, שהרי אינך חשוד בעיני כמפרסם פשקוויל, אלא כאדם שבתום לבבו משרת בעלי אינטרסים בעייתיים.
גימפעל כתב:יאיר1 כתב:ראשית, לא ראית קצף ולא כעס, והוא גם לא קיים.
בעבר העלה כאן מאן דהוא, פשקוויל ולא השיב מה מקורו, בסופו של דבר לבקשתי, איש ספר הסיר את הקובץ מההודעה. נדמה לי שזה בעמוד 2 באשכול זה.
העלו כאן מודעה מיתד, זה בסדר.
העלו כאן גם את אחד המכתבים שאתה העלת, אבל ככל הנראה מדובר בפשקוויל.
אבל אתה מעלה חמש פשקווילים ביחד, ממילא ראיתי לנכון להסב את תשומת ליבך לענין, שהרי אינך חשוד בעיני כמפרסם פשקוויל, אלא כאדם שבתום לבבו משרת בעלי אינטרסים בעייתיים.
אותו ברנש ששילם מעות והכניס פשקוויל לעיתון 'יתד נאמן' שולח גם בדוא"ל ומפרסם פשקווילים בבתי כנסת וכו'.
יאיר1 כתב:אותו 'ברנש' שפרסם ביתד, הדבר עבר ביקורת מינימאלית של ועדת יתד.
פרסום במייל או ברחובות ירושלים ושות', נעשה על ידי כל אדם החפץ להכות רעהו בסתר.
וזה ההבדל, והחילוק גדול מאד. עדיין אני ממליץ לך לא לשחק לידי המחרחרים ריב ומדון, באיצטלא של צידקות.
רק עתה פתחתי את הקובץ 'מעט עובדות' שהוא לשון הרע גמור מלבד היותו דברי הבל.
קובץ כזה הוסר בהודעה כנ"ל.
תנהג בחכמה אם תסירו גם אתה.
אום אני חומה כתב:לתשומת לבכם, בפרשייה הקודמת שיתד חשף -התחקיר הנודע אודות רצועות התפילין- התייעצו עם מרן ראש הישיבה שליט"א לפני הפרסום.
סביר מאוד שכך נעשה גם בפעם הזאת.
הניסוח הבזוי 'שילם מעות והכניס פשקוויל' מתאים רק למי שלא יודע איך עובדת המערכת בעניינים כאלו.
אום אני חומה כתב:לתשומת לבכם, בפרשייה הקודמת שיתד חשף -התחקיר הנודע אודות רצועות התפילין- התייעצו עם מרן ראש הישיבה שליט"א לפני הפרסום.
סביר מאוד שכך נעשה גם בפעם הזאת.
הניסוח הבזוי 'שילם מעות והכניס פשקוויל' מתאים רק למי שלא יודע איך עובדת המערכת בעניינים כאלו.
חובב_ספרים כתב:שאלה בהל' לשון הקשור רק בעקיפין לאשכול זה. אדם הולך למו"ץ פלוני הוא מורה על דם גמור שזה מראה כשירה. מה הוא צריך לעשות. לשתוק משום איסור לשון הרע או אולי זה בכלל מש"כ בקובץ אגרת חז"א [ח"ב סי' קל"ג] וז"ל - כי ראוי להמחזיקים בתורת ה' לדעת את גדוליה באופים האמתי, ואם הותר לדבר לה"ר על אומן באומנותו, להאיש הדורש עליו לצורך, על מי שתורתו אומנותו לא כש"כ שמותר להודיע להמחזיקים בתורה. וצריכים לדעת, כי הידיעה של חכמי הדור לבם ומדתם הן הן גופי תורה עכ"ל. כמובן אם בלא"ה לא יאמינו לו אין ענין לספר, ולכאורה צריך לשאול מורה הוראה מובהק מה עליו לעשות בכה"ג. האם זה פשוט שהם לא יורו לו שעליו להגיד מהסיר מכשול. מה הדין אם רבנים מובהקים ומקובלים כבר כתבו להדיא כנגד פסקי המו"ץ ההוא ומה שהיחיד מספר בסה"כ מחזק הוראה זו, האם כה"ג פשוט שאסור לספר. האם מי שכן מספר למנוע מכשול מהרבים האם אפשר להגדיר זה כפשקוויל? האם מכתבי רבנים בכלל פשקוויל?
כל מה שכתבי רק שאלה תיאורטי, וכל דמיון לעובדא זו או אחר על אחריות הקורא בלבד.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 470 אורחים