יאיר כתב:אגב, מענין לענין באותו ענין, הרי נשאלת השאלה על מה בדיוק איוב נענש, לא מופיעה ע"כ בפס'.
והתירוץ הוא שבספרי הקבלה מבואר דאיוב היה גלגול תרח שמכר ע"ז והחטיא את הרבים ולכן נתגלגל באיוב כדי שיכפר לו והוא נרמז בפס' "עַל כֵּן אֶמְאַס וְנִחַמְתִּי עַל עָפָר וָאֵפֶר" (איוב מב, ו) על מ"ש אברהם "ואנכי עפר ואפר".
לייטנר כתב:יאיר כתב:אגב, מענין לענין באותו ענין, הרי נשאלת השאלה על מה בדיוק איוב נענש, לא מופיעה ע"כ בפס'.
והתירוץ הוא שבספרי הקבלה מבואר דאיוב היה גלגול תרח שמכר ע"ז והחטיא את הרבים ולכן נתגלגל באיוב כדי שיכפר לו והוא נרמז בפס' "עַל כֵּן אֶמְאַס וְנִחַמְתִּי עַל עָפָר וָאֵפֶר" (איוב מב, ו) על מ"ש אברהם "ואנכי עפר ואפר".
ההתייחסות העקרונית לשאלתך כתלויה בגלגול מופיעה כבר אצל הרמב"ן.
ואחר שכבר תלינו את הסיבה ל"עונשו" של איוב בגלל חטא מגלגול אחר, כבר אין כל קושיא: 'על מה נענש איוב?'.
ביליצר כתב:מדרש חולק סוטה לא ,תניא רבי מאיר אומר נאמר ירא אלהים באיוב ונאמר ירא אלהים באברהם מה ירא אלהים האמור באברהם מאהבה אף ירא אלהים האמור באיוב מאהבה ואברהם גופיה מנלן דכתיב זרע אברהם אוהבי .
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 274 אורחים