קול אומר קרא כתב:כנראה סמכו ע"כ שיבינו שמדובר בשינויי שנעשו מאימת הגויים. (ובאמת לפעמים לא הבינו, כמו הויכוח על לשונות המאירי האם הוא צנזורה פנימית או דבר שיטתי).
מעיין כתב:קול אומר קרא כתב:כנראה סמכו ע"כ שיבינו שמדובר בשינויי שנעשו מאימת הגויים. (ובאמת לפעמים לא הבינו, כמו הויכוח על לשונות המאירי האם הוא צנזורה פנימית או דבר שיטתי).
זה ישוב קלוש על ענין כה יסודי שהחמיר עליו עד למסירת נפש, ובפרט שהרבה פעמים גרם הצענזור לבלבולים בהלכה, ובפרט לעניני צדוקים כותים מומרים, יין נסך, גזל גוי, אבידת גוי וכו' וכו', הפקר בי"ד "היה" הפקר.
ומענין לענין יש לתמוה אמאי עד היום אינם לובשים המדפיסים עוז בנפשם להדפיס השמטת הצנזור בפנים הגמרות, אפי' דברים שהם שינויי הצנזור לכל הדעות, רק מוסיפין זאת על הגליון, ובדרך צחוק מכאיב יש להמליץ על זה שכנראה היא מצוה שקיבלו עליהם אז באימה יתירה ועדיין היא קיימת.
מעיין כתב:קול אומר קרא כתב:כנראה סמכו ע"כ שיבינו שמדובר בשינויי שנעשו מאימת הגויים. (ובאמת לפעמים לא הבינו, כמו הויכוח על לשונות המאירי האם הוא צנזורה פנימית או דבר שיטתי).
זה ישוב קלוש על ענין כה יסודי שהחמיר עליו עד למסירת נפש, ובפרט שהרבה פעמים גרם הצענזור לבלבולים בהלכה, ובפרט לעניני צדוקים כותים מומרים, יין נסך, גזל גוי, אבידת גוי וכו' וכו', הפקר בי"ד "היה" הפקר.
ומענין לענין יש לתמוה אמאי עד היום אינם לובשים המדפיסים עוז בנפשם להדפיס השמטת הצנזור בפנים הגמרות, אפי' דברים שהם שינויי הצנזור לכל הדעות, רק מוסיפין זאת על הגליון, ובדרך צחוק מכאיב יש להמליץ על זה שכנראה היא מצוה שקיבלו עליהם אז באימה יתירה ועדיין היא קיימת.
מעיין כתב:ובזכרוני שהגאון ר' משה פיינשטיין ז"ל אמר או כתב מה"ט, שמכל הלין ראי' שלא קיי"ל כדברי היש"ש. ויכולין להקל גם משום עת לעשות לד'.
אוצר החכמה כתב:אולי הוא חושש מבית המשפט העליון של מדינת ישראל ודברים בגו
איש_ספר כתב:מילא אם מדפיסים שו"ע או כל ספר חשוב כיו"ב, ושם יש סעיף על טעות עכו"ם, והמו"ל חושש משערוריות, וברצונו להוסיף את ההצטדקות האנוסה הלזו, מילא, אבל בנידון דידן, טוב היה להשמיט את הסימן שאין בו טעם ואין בו ריח, ואין בו שום דבר חידוש, וכל שורה בו יותר מפליאה מקודמתה, מאשר להדפיסו בתוספת אותה הצהרה שקרית המוכחשת מינה וביה כמובן (הסימן עוסק בנידון עכשווי כמובן).
משולש כתב:נראה לי שהמצב היה שלא יכלו להדפיס בכלל שום דבר אם לא יצנזרו. וכי ימחקו את כל התורה בשביל שיוכלו לכתוב גוי במקום עכו"ם? (בפרט שכולם מבינים את הכוונה כמעט תמיד).
האם היינו מוותרים על המשנ"ב רק בגלל שאיזה רוסי החליט שצריך לכתוב "אינו יהודי"??? (אגב, מרגיז אותי לשמוע אנשים לומדים משנ"ב ואומרים "אינו יהודי" ומנציחים את הרשעות של הרוסים).
איש_ספר כתב:מעיין כתב:ובזכרוני שהגאון ר' משה פיינשטיין ז"ל אמר או כתב מה"ט, שמכל הלין ראי' שלא קיי"ל כדברי היש"ש. ויכולין להקל גם משום עת לעשות לד'.
ראה כאן:
מה שנכון נכון כתב:לזה היה סגי בהערות הרבות הפרוסות לאורך הספר בכל מקום שיש צורך, וכמו שנהגו בשאר ספרים ברוסיא, ולכל היותר במסירת מודעה בהתחלה, ואי"צ בשיר הלל ארוך.
מחשבה אחת כתב:מה שנכון נכון כתב:לזה היה סגי בהערות הרבות הפרוסות לאורך הספר בכל מקום שיש צורך, וכמו שנהגו בשאר ספרים ברוסיא, ולכל היותר במסירת מודעה בהתחלה, ואי"צ בשיר הלל ארוך.
אתה נשמע די החלטי ונחרץ. מניין לך? אולי היו נסיבות מיוחדות לספר זה (שעניינו ענייני חו"מ)?
ישראליק כתב:אני מחפש מידע על הדפסת "מודעה רבה (שהגויים בימינו אלה אינם כמו הגויים שהיו פעם...)" בהרבה ספרים, ויש בזה כמה מיני נסחאות, ארוכות וקצרות
האם יש ספר/חוקר/עיתונאי/וכו' העוסק ודן בזה?
תודה לכל מי שיכול לעזור
אמסטרדם כתב:נאמר לי שהרמ"מ מחב"ד ז"ל היה רגיל על לשונו לומר על גוי "אינו יהודי" - האומנם?
אמסטרדם כתב:נאמר לי שהרמ"מ מחב"ד ז"ל היה רגיל על לשונו לומר על גוי "אינו יהודי" - האומנם?
בברכה המשולשת כתב:לשאת שתי נשים זה נגד החוק באמריקע וגם בא"י (וכמדומני ברובן המכריע של הארצות שיש שם מאחב"י) ולכן צריך רשיון הממשלה- כדי לא להיכנס לכלא.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 488 אורחים