בברכה המשולשת כתב:ולמה מסכת שבת מתחילה במלאכת הוצאה ולא בפירוט ט"ל מלאכות?
ולמה מסכת ב"מ מתחילה בשנים אוחזין ולא בפירוט הלכות טוען ונטען מאורייתא?
וכו'
אלא שלרבינו הקדוש היו שיקולים אחרים משלנו בעריכת המשנה
פלתי כתב:בברכה המשולשת כתב:ולמה מסכת שבת מתחילה במלאכת הוצאה ולא בפירוט ט"ל מלאכות?
ולמה מסכת ב"מ מתחילה בשנים אוחזין ולא בפירוט הלכות טוען ונטען מאורייתא?
וכו'
אלא שלרבינו הקדוש היו שיקולים אחרים משלנו בעריכת המשנה
אדרבה, בכל מקום נכון לשאול ובאמת בריש שבת התוס' שואלים שלא היה לו להתחיל במלאכת הוצאה ע"ש. ובמסכת ב"מ גם עמדו התוס' על הטעם שהתחיל בשנים אוחזין, ע"ש.
בברכה המשולשת כתב:פלתי כתב:בברכה המשולשת כתב:ולמה מסכת שבת מתחילה במלאכת הוצאה ולא בפירוט ט"ל מלאכות?
ולמה מסכת ב"מ מתחילה בשנים אוחזין ולא בפירוט הלכות טוען ונטען מאורייתא?
וכו'
אלא שלרבינו הקדוש היו שיקולים אחרים משלנו בעריכת המשנה
אדרבה, בכל מקום נכון לשאול ובאמת בריש שבת התוס' שואלים שלא היה לו להתחיל במלאכת הוצאה ע"ש. ובמסכת ב"מ גם עמדו התוס' על הטעם שהתחיל בשנים אוחזין, ע"ש.
לא כתבתי לא לשאול- כתבתי שצריך להבין ששיקולי רבינו הקדוש שגבו מאיתנו ולכן מותר לרבותינו האמוראים לשאול ולהסביר וכן לרבותינו הראשונים להציע
שלח כתב:היה לכאורה לפי הסדר להתחיל בהלכות גט ואחר כך בהבאת הגט, מדוע המסכת מתחילה בהבאת הגט?
פלתי כתב: ולנו אסור לשאול ולהסביר או להציע? לנו אסור להתעמק בשיקולי רבינו הקדוש ולנסות להבין עומק כוונתו בסידור הדברים?
שלח כתב:היה לכאורה לפי הסדר להתחיל בהלכות גט ואחר כך בהבאת הגט, מדוע המסכת מתחילה בהבאת הגט?
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 504 אורחים