מקובל משמיה דמרן החזו"א כי ללמוד קבלה א"א אלא מרב וכיום בזה"ז אין רב. [ולענ"ד זה אחת הסיבות למיעוט הוגי תורת הקבלה בציבור הליטאי בדורינו].
ומצאתי מציאה רבתי [לדעתי] בערוך השולחן והנני מעתיקו, ביורה דעה סימן רמו
ולעניין לימוד חכמת הקבלה אשרי מי שזוכה לה כי היא מאירת עינים להבין עומק תורתינו הקדושה אמנם צריך לזה קדושה וטהרה זריזות ונקיות וידיעה גדולה בתלמוד ויש שכתבו שלא ילמוד זה קודם מ' שנה דבן ארבעים לבינה ורתיחת הבחרות חלף הלך לו ורוב המתפרצים לעלות בלא עת קומטו בלא זמן כמו שכתבו חכמי האמת [ש"ך סק"ו] וחכמה זו ראוי ללומדה מרב מפה לאוזן אך עתה בעוה"ר אין לנו זה אך כנגד זה יש ספרים קדושים המורים לנו דרך בהתחלת לימוד חכמה זו והיינו ספר שפע טל שערי אורה עבודת הקודש ודומיהם והבא לטהר מסייעין אותו מן השמים: