הנאמן בפקדונו כתב:נו, בבקשה קרייינא דאגרתא.
אולי נתחיל לפי סדר הדורות?
אז כך:
א. על מערת המכפלה- אין עוררין.
ב. על קבר רחל - אין עוררין.
ג. קבר יוסף - אין עוררין.
עכשיו צריך להתחיל לברר על הקברים של:
יהושע בן נון, כלב בן יפונה, האמהות בטבריה, אלעזר ואיתמר בשומרון.
גבול ים כתב:דילגת הרבה.
קבר שת בן אדם הראשון בארבל
קברותיהם של השבטים, ראובן-נבי רובין? שמעון -אייל, יהודה -יהוד. דן -ע"י ב"ש, דנה (כפו"פ) נפתלי-קדש נפתלי. בנימין -ג'לג'וליה.
מנשה ואפרים בשכם
אהרן בפטרה
שכל שבט ושבט העלה עצמות שבטו ממצרים, ומה תלמוד לומר 'ואל עמו תביאנו' שנקבר עם אבות בקבורתם. רבי מאיר אומר הרי הוא אומר 'בקברי אשר כריתי לי בארץ כנען' - אני נקבר בה ואין אחר נקבר בה, ומה תלמוד לומר 'ואל עמו תביאנו' שנקבר עם אבות בארץ
הנאמן בפקדונו כתב:א. על מערת המכפלה- אין עוררין.
הנאמן בפקדונו כתב: עכשיו צריך להתחיל לברר על הקברים של:
יהושע בן נון, כלב בן יפונה, האמהות בטבריה, אלעזר ואיתמר בשומרון.
הנאמן בפקדונו כתב:אולי נתחיל לפי סדר הדורות?
אז כך:
א. על מערת המכפלה- אין עוררין.
ב. על קבר רחל - אין עוררין.
ג. קבר יוסף - אין עוררין.
עיק כתב:למה אתה אומר שעל קבר רחל אין עוררין? הערר העיקרי הוא מכח המדרש על רחל מבכה על בניה כשיצאו לגלות בבל.
גבול ים כתב:אהרן בפטרה
גימפעל כתב:הנאמן בפקדונו כתב:א. על מערת המכפלה- אין עוררין.
למה אין עוררין, מי בנה את המבנה המוזר, ומי שכח לציין את קברם של אדם וחווה במבנה ההוא.
הנאמן בפקדונו כתב:עכשיו צריך להתחיל לברר על הקברים של:
יהושע בן נון, כלב בן יפונה, האמהות בטבריה, אלעזר ואיתמר בשומרון.
זקן ששכח כתב:גבול ים כתב:אהרן בפטרה
מה עם המדרש הטוען שגם על אהרן נאמר 'ולא ידע איש את קבורתו'?
שהיא נמסרה מהאר"י הקדוש ב"שער הגלגולים", וגם ספר 'גלילות ארץ ישראל" אשר בעל סדר הדורות פרסמם בכל תפוצות ישראל בדורות שעברו.
הנאמן בפקדונו כתב:זקן ששכח כתב:גבול ים כתב:אהרן בפטרה
מה עם המדרש הטוען שגם על אהרן נאמר 'ולא ידע איש את קבורתו'?
היכן המדרש הזה?
בן_אליעזר כתב:אולי זה שלא כסדר, אבל כבר הוזכר מימות השופטים..
בעניין קברו של שמואל הנביא והדיונים ע"ד מיקומה (ורב תודות למי ששלחני הדברים בשעתו):
ראה במצו"ב. ובאריכות גדולה בבית אהרן וישראל גליון קמה (שבהקישור):
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 19&hilite=
ויש להעיר עוד בקשר לאלקנה אבי שמואל (ולא זכור לי באם ענין זה הובא גם בהפניות הנז'),
ב'שער הגלגולים' (שכבר העירו גדול"י שיסודו למעלה מן השכל – וכל' ההקדמה שם "שהוא היה רואה ומסתכל בנשמות הצדיקים ועל ידי זה.. היה יודע קבר כל צדיק וצדיק" (שער הגלגולים הקדמה לז), מובא מקום קבורתו, ומוסיף "לא כמו שאומרים העולם שהוא קבור עם בנו שמואל הנביא בעירו ברמתה".
ובכלל, בקשר לקביעה ובירור מקומות הקברים הקדושים, כך כותב האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל (במכתב שטרם נדפסה במקומו בסדרת אגרותיו, אלא פורסמה בא' הקונטרסים בשנים האחרונות. משנת תשי"ד):שהיא נמסרה מהאר"י הקדוש ב"שער הגלגולים", וגם ספר 'גלילות ארץ ישראל" אשר בעל סדר הדורות פרסמם בכל תפוצות ישראל בדורות שעברו.
גבול ים כתב:הנאמן בפקדונו כתב:נו, בבקשה קרייינא דאגרתא.
אולי נתחיל לפי סדר הדורות?
אז כך:
א. על מערת המכפלה- אין עוררין.
ב. על קבר רחל - אין עוררין.
ג. קבר יוסף - אין עוררין.
עכשיו צריך להתחיל לברר על הקברים של:
יהושע בן נון, כלב בן יפונה, האמהות בטבריה, אלעזר ואיתמר בשומרון.
אהרן בפטרה
ישא ברכה כתב:יש מקום בירושלים שנקרא גן הסנהדרין, ויש שם מערות, יש לזה סימוכין?
צביב כתב:מניין שגבול ארץ אדום נמצא במזרח ים המלח
הרי סוב את ההר הזה נאמר רק אחרי כן
וא''כ אהרן קבור בנגב
לעומקו של דבר כתב:האם מישהו יכול להפנות למאמרים לחיזוק הטענה ששמואל הנביא לא קבור שם?
(חלק מהדיון הוא האם האריז"ל ציין מקומות קדושים בכל ארץ ישראל או רק בגליל, מהר"מ חגיז מביא בשמו גם ציונים על מקומות בירושלים אבל בכתבי מהרח"ו לא נזכר)
גימפעל כתב:הנאמן בפקדונו כתב:א. על מערת המכפלה- אין עוררין.
למה אין עוררין, מי בנה את המבנה המוזר, ומי שכח לציין את קברם של אדם וחווה במבנה ההוא.
קו ירוק כתב:לעומקו של דבר כתב:האם מישהו יכול להפנות למאמרים לחיזוק הטענה ששמואל הנביא לא קבור שם?
(חלק מהדיון הוא האם האריז"ל ציין מקומות קדושים בכל ארץ ישראל או רק בגליל, מהר"מ חגיז מביא בשמו גם ציונים על מקומות בירושלים אבל בכתבי מהרח"ו לא נזכר)
כותב המאמר בבית אהרן וישראל בודאי אינו צודק!
ראיתי מאמר ארוך בכתובים שעוד לא התפרסם. הדק עד לאבק - את טענות המאמר ה'מצויין' ההוא המוכיח ששם קבור שמואל.
צדק התבואות הארץ, וצדק הרמב"ן שהקדימו.
'רגשות קודש' מתעתעים, לא משנים את האמת.
ובכל אופן יתכן שהוא מקום קדוש שגם שמואל נזכר עליו - "מי שענה את שמואל במצפה הוא יעננו"!
וגם גדליה בן אחיקם הומת ונקבר בו.
האם מישהו יכול להפנות למאמרים לחיזוק הטענה ששמואל הנביא לא קבור שם?
לעומקו של דבר כתב:קו ירוק כתב:במאמר הנ"ל לא מופיעים רק רגשות קודש אלא טענות ענייניות רבות עיי"ש
הטענה שהכי שכנעה אותי, היא שזה עכ"פ ברור שמשך מאות שנים רצופות היה ידוע בארץ קבר שמואל הנביא - ואין לנו ידיעה על שום מקום אחר רציני שנקרא כן בכדי שנוכל להשיא את המסורת אליו במקום המקום הידוע.
ושאלתי במקומה עומדת,
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 126 אורחים