איש_ספר כתב:בספר אחד שלא אנקוב בשמו שלא יאשימוני בהתנכלות מכוונת. מפרש כך: מה שאומרים פסוקים בשבת - פירוש לאור הנר, ולא חיישנן שמה יטה. משום דמיגרס גריסי - וכאן הוא מפנה לדברי הראשונים שבפסוקים דמיגרס גריסי, אין חשש של דברים שבכתב אי אתה רשאי לאומרם בע"פ. מבהיל על הרעיון כפשוטו.
בספר אחד שלא אנקוב בשמו שלא יאשימוני בהתנכלות מכוונת. מפרש כך: מה שאומרים פסוקים בשבת - פירוש לאור הנר, ולא חיישנן שמה יטה. משום דמיגרס גריסי - וכאן הוא מפנה לדברי הראשונים שבפסוקים דמיגרס גריסי, אין חשש של דברים שבכתב אי אתה רשאי לאומרם בע"פ. מבהיל על הרעיון כפשוטו.
בברכה המשולשת כתב:למה לא לפרש כפשוטו שאם אמר ככתוב בתורתך זה מספיק אך אם אמר רק ככתוב צריך לומר את הפסוקים כי זה לא מסויים מספיק?
(ואולי זה מה שהתבאר ע"י הרבנים שליט"א באשכול ורק אני הקטן לא הבנתי)
אTKH כתב:מוסף של שבת אומרים כל שבוע ולשונו שגורה על פיו, ואולי זהו מיגרס גריסי.
איש_ספר כתב:מה שכתב הרוקח פסוקים בשבת אומרים משום דמיגרס גריסי, הוא לשון מושאל בעלמא וכוונתו שפסוקי מוסף דשבת אומרים משום שאין חשש שיטעו בהם. וכמש"כ ראשונים ומכללם רש"י בתשו'. שיש שנהגו שאין אומרים פסוקי המועדות משום שחוששים לטעות, אבל פסוקי שבת ור"ח אומרים משום שהם מורגלים בפי כל ולא יטעו בהם
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: ברוךהשם ו־ 201 אורחים