חיים ושלו' כתב:מדוע נהגו היתר היום לספור חדשים הלועזים במספר החדשים לדוגמה חודש 2, וכי אינם עוברים על החודש הזה לכם ראש חדשים ראשון הוא לכם לחדשי השנה - עי' בספר מנהג ישראל תורה שהביא דעת פוסקים שאוסרים?
חובב_ספרים כתב:שמעתי מהגאון ר' מאיר שטערן ראש ישיבה דפאסייק שחודש בתורה הוי חדשי הלבנה. מה שהגוים חלקו שנת החמה לפרקי זמן באופן שרירותי וקוראים לזה חודשים אינו שייך לחדשים אמיתיים, וממילא אין בזה איסור לספור חודשיהם במספרים מאחר שאין זה ספירת חודשים.
בברכה המשולשת כתב:הרמב"ן עצמו מתייחס לזה שם (וזכורני שיש בזה מאמר למדני של הגר"צ שכטר)
צופר הנעמתי כתב:בעיקר דברי הרמב"ן על החודש הזה לכם אף פעם לא הבנתי אם הוא מצווה גמורה זכר ליציאת מצרים איך בטל הדין כשעלו מבבל?
תוכן כתב:חובב_ספרים כתב:שמעתי מהגאון ר' מאיר שטערן ראש ישיבה דפאסייק שחודש בתורה הוי חדשי הלבנה. מה שהגוים חלקו שנת החמה לפרקי זמן באופן שרירותי וקוראים לזה חודשים אינו שייך לחדשים אמיתיים, וממילא אין בזה איסור לספור חודשיהם במספרים מאחר שאין זה ספירת חודשים.
מצינו מושג חדשי חמה גם בתוספות וגם בעוד מקורות.
מה שנכון נכון כתב:צופר הנעמתי כתב:בעיקר דברי הרמב"ן על החודש הזה לכם אף פעם לא הבנתי אם הוא מצווה גמורה זכר ליציאת מצרים איך בטל הדין כשעלו מבבל?
וראה בהערה.
ארזי ביתר כתב:וכי במקרה שאין ברירה, יש לכתוב את שם החודש ולא מספרו.
מה שנכון נכון כתב:ארזי ביתר כתב:וכי במקרה שאין ברירה, יש לכתוב את שם החודש ולא מספרו.
הצי"א כתב שלכתוב את שם החודש גרע טפי כי חלק משמות החודשים הם על שמות ע"ז. [ינואר, מרץ, מאי, יוני ואולי עוד].
הכהן כתב:מה שנכון נכון כתב:ארזי ביתר כתב:וכי במקרה שאין ברירה, יש לכתוב את שם החודש ולא מספרו.
הצי"א כתב שלכתוב את שם החודש גרע טפי כי חלק משמות החודשים הם על שמות ע"ז. [ינואר, מרץ, מאי, יוני ואולי עוד].
ינואר - עי' ירושלמי ע"ז פ"א ה"ב.
מאי ויוני - כתב בסה"ד (כמדו') שהוא ע"ש גבורים יווניים.
יולי ואוג' - קיסרי רומי.
בחודשים האחרונים של השנה לכאו' אין נ"מ, שאף הם לשון מספרים.
מה שנכון נכון כתב:דברתי במפורש על חלק מהחדשים.
מהירושלמי לא מוכח כלום. כמדומני שהמידע היום מדוייק יותר מסה"ד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 259 אורחים