כ' באלי' רבא להגר"א פ"א דמקואות וז"ל
מי בורות מי שיחין מי מערות. שהעולם נברא בשלשה דברים אמ"ש א'ויר מ'ים א'ש, וכל אחד היא נצרך לשלשה דברים, אויר לרוח החיוני שבו תלוי חיות האדם, מרוח המקיר להקיר עצמו ושלא ירקיבו הפירות, ורוח לזרות התבואה למזון, אש להאיר, אש לבשל, אש לשרוף, מים לרחוץ עצמו, מים לכבס כסותו, מים לשתות, וכנגדן בור שיח ומערה, בור לשתות הילכך הוא עגול שיהא יכול לשתות מכל צד, שיח הוא לכבס כסותו הלכך הוא ארוך, שהארוך יפה לכיבוס שצריך להוליך ולהביא את הבגד כדרך הכובסין, מערה היא לרחיצה הילכך היא מרובע, שבכל מקום שהוזכר רחיצה וטבילה שנינו בו מערה כמו הרוחץ במי מערה וכן בכל הטבילות שנינו בהן מערה, וכנגדן נברא העולם בעיגול ושתי מרובעין.
מה ביאור סוף דבריו וכנגדן נברא העולם בעיגול ושני מרובעין.
כנראה שהיא ע"ד הקבלה, מי שיש לו הפני' אל ספר שמבארו, ימחול לציין.