הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ד' אפריל 28, 2021 1:17 am
שו"ת יביע אומר חלק ט - אבן העזר סימן ה
אולם בספר חסידים הוצאת מקיצי נרדמים (סי' תרל) איתא בזה"ל: רבינו האי גאון היה עולה מבבל בכל שנה לירושלים, והיה שם בחג הסוכות, והיו מקיפים את הר הזיתים ביום הושענא רבה שבע פעמים ואומרים מזמורים שסידר להם רבינו האי, והיו הולכים לפני רבינו האי כהנים מלובשים סיריקון ומעילים נאים, במרחק כמאה אמה, ואחריו העם רחוקים ממנו כמאה אמה, ורבינו האי בתוך. ולאחר הסעודה היה רבינו האי שוחק ובלבו היה שמח, וראהו צדיק אחד ושאל אותו למה היית הולך לבדך אחר הכהנים, והשיב לו מפני שכאשר אני עולה בכל שנה להר הזיתים הולך עמי אליהו הנביא זכור לטוב, והפעם שאלתי אותו מתי יבא המשיח, ואמר לי כשיקיפו את הר הזיתים עם כהנים, ולקחתי עמי כל הכהנים האלה, שמצאתי להקיף יחד איתם, ואז אמר לי אליהו, ראה כל הכהנים שאתה רואה מלובשים מעילים נאים והולכים בגאוה, אין שום אחד מהם מזרע אהרן, ורק האחרון שהולך אחריהם, שהוא נמאס בעיניהם והולך בבגדים גרועים ואינו חפץ בכבוד, ומשים עצמו כמי שאינו, והוא חיגר ברגלו אחת וחסר עין אחת, זהו לבדו כהן אמת מזרע אהרן. ואמר רבינו האי, ומכך שחקתי שבכולם לא היה כהן מזרע אהרן זולת אותו בעל מום. ע"כ. ונראה מכאן סיוע לדברי מהרשד"ם הנ"ל. וע"ע בשו"ת מנחת אלעזר ח"ג (סי' נו), ובשו"ת לחם שלמה (חאו"ח סי' מ אות ו), ובשו"ת האלף לך שלמה (חאה"ע סי' לח). ולכן ראוי לצרף סניף זה להקל בנ"ד, בצירוף הסברות הנ"ל. והנלע"ד כתבתי.
עובדיה יוסף.
ובקובץ יתד המאיר היה פולמוס גדול על דברי מרן הגרע"י זצ"ל.