ישא ברכה כתב:והדברים מפורשים במגילה יד. 'משל דאחשורוש והמן למה הדבר דומה? לשני בני אדם, לאחד היה לו תל בתוך שדהו, ולאחד היה לו חריץ בתוך שדהו, בעל חריץ אמר: מי יתן לי תל זה בדמים! בעל התל אמר: מי יתן לי חריץ זה בדמים! לימים נזדווגו זה אצל זה, אמר לו בעל חריץ לבעל התל: מכור לי תילך! - אמר לו: טול אותה בחנם, והלואי'.
קוויטל כתב:החתול באוכלו, מכלה את העכבר (אוכל כמו איכול...). והדברים מדוייקים.
ודפח"ח
לעומקו של דבר כתב:לבעל התל מפריע שיש תל בחצרו המפריע את השימוש בה, ולבעל הבור מפריע שיש בור בחצירו המפריע את השימוש בה
אם יוסר התל יהיה בעל התל מרוצה כי אין לו תל בחצירו, ואם יתמלא הבור יהיה בעל הבור מרוצה כי אין לו בור בחצירו
לעומקו של דבר כתב:לבעל התל מפריע שיש תל בחצרו המפריע את השימוש בה, ולבעל הבור מפריע שיש בור בחצירו המפריע את השימוש בה
אם יוסר התל יהיה בעל התל מרוצה כי אין לו תל בחצירו, ואם יתמלא הבור יהיה בעל הבור מרוצה כי אין לו בור בחצירו
סליחה על הניג'וז אבל אני לא רואה חילוק כלל
אוצר החכמה כתב:לא מובן מה לא מובן. לפי הסברם ישראל הם התל ולא הבור. וההבדל הוא ביחס לתל בעל הבור רוצה שהעפר של התל ימלא את בורו. אין לזה קשר לעובדה שהיה מעדיף שלא יהיה לו בור בכלל.
לעומקו של דבר כתב:אגב שמתם לב שככל דבר הונגרי גם הקוביה הולכת עם 'מסורת' ו'המקורי'?...
ישא ברכה כתב:שאל יהודי (ואגב, מהמגילה חזינן שזה התואר נכבד להכתיר בו אדם, ואי"צ לעוד).
הרוצה להחכים כתב:הערה קטנה:ישא ברכה כתב:שאל יהודי (ואגב, מהמגילה חזינן שזה התואר נכבד להכתיר בו אדם, ואי"צ לעוד).
התואר יהודי במגילה בא לתאר את מוצאו - מארץ יהודה- ואיננה תואר כבוד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 139 אורחים