פלתי כתב:הוא לא הוציאו לאור כלל.
חיים כתב:פלתי כתב:הוא לא הוציאו לאור כלל.
אז מה הרעש הגדול?
אולי כוונת חיים להדגיש את הנקודה שבסופו של דבר הבא"ח כנראה שינה את תכניותיו ולא הו"ל את שו"ת תורה לשמה, אמנם גם הו"א של הבא"ח תורה היא וללמוד אנו צריכים אבל בכל זאת...אוצר החכמה כתב:חיים כתב:פלתי כתב:הוא לא הוציאו לאור כלל.
אז מה הרעש הגדול?
הבא"ח זצ"ל טען שמצא כתב יד ישן, ונדר להעתיקו למען ישמר ימים רבים. וההדפסה בשנים מאוחרות יותר נעשתה מתוך ההעתק של הכת"י כביכול.
וכנגד מה שהוא כתב שהספר נכתב ע"י חכם קדמון, יצאו עוררין עם הוכחות חד משמעיות ובלתי ניתנות להפרכה, שהספר נכתב על יד הבא"ח בעצמו.
אהרון 37 כתב:מה האינטרס להכניס חידושים בזהות בדויה?.
אוצר החכמה כתב:אני רוצה להבהיר. אוצר החכמה מכבד את בעלי זכויות על ספרים. אנו נמנעים לקחת ספר שיש לו בעלים שאינו נותנו ברצון. ואני מכבדים בהחלט את זכותם של בעלי רמב"ם פרנקל לא לתת את ספרם לאוצר החכמה. לא יעלה בשום אופן בדעתנו לפרסם עליהם איזה שהוא פרסום בגלל שלא נתנו דבר שע"פ דין אינם מחוייבים לתיתו. ואין שום מקום לרעיון שאוצר החכמה קשור לכתבה.
שלמה ב כתב:מעניין נורא כל הצדדים והדיון המרתק שהתפתח מהרעיון, אך אני רוצה להתייחס לגופה של צורה ולא לתוכן בכללותו:
מוזר נורא שעיתון חרדי מפרסם תחקיר חשיפה מסוג זה נגד מערכת יקרה כמו רמב"ם פרנקל. עד היום למיטב ידיעתי בעיתונים חרדים כהמודיע המבשר ויתד נאמן נמנעו תמיד באופן החלטי מלתקוף ולדבר סרה ע"ג העיתון בארגונים חרדים שותומ"צ וכ"ש במכונים יקרים כרמב"ם פרנקל וכדו' (ע"ע סיקור העיתונים של כניסת החרדים לכלא בפרשת הולילנד).
איש_ספר כתב: אלא שהעובדה שבכתבה לא נכתב בצורה ברורה מי הביא אתו את הנדוניה הזו למערכת, יצרה ביקורת על מערכת הרמב"ם כולה. וחבל מאד.
ד. "רמב"ם פרנקל" היה ידוע כמבצר של דייקנות מירבית, האנשים שהתוו את צביונו מלבד שהם ת"ח מופלגים, נודעים כמצוינים בנקיון כתיבתם. קב ונקי. שהתעלול הזה לכעשצמו הוא לא חורבן, אבל הוא הורס במידה רבה את האמינות ואת המוניטין. מצער שאנשים, שלא מכירים את המערכת, מסתכלים עתה על הכל כמקשה אחת ומביטים על הכל בחוסר אמון,
ועוד ידובר.
איש_ספר כתב: אלא שהעובדה שבכתבה לא נכתב בצורה ברורה מי הביא אתו את הנדוניה הזו למערכת, יצרה ביקורת על מערכת הרמב"ם כולה. וחבל מאד.
מצער שאנשים, שלא מכירים את המערכת, מסתכלים עתה על הכל כמקשה אחת ומביטים על הכל בחוסר אמון, ואני שומע תגובות מדהימות ומביכות. פנה אלי לומד אחד, ושואל, איך פספסתי את הקטעים בס' הליקוטים החתומים רד"ע, הלא זה ראשי תיבות של ר' פלוני וכו'. וכדי בזין וקצף... חבל חבל מאד.
אריך כתב:
אך באמת זה לא המוסד החרדי המכובד הראשון שסופג התקפות והפגזות על בסיס קבוע בבמה הנ"ל.
מנין כתב:אריך כתב:
אך באמת זה לא המוסד החרדי המכובד הראשון שסופג התקפות והפגזות על בסיס קבוע בבמה הנ"ל.
איזה עוד מוסד חרדי הותקף? ועד הישיבות? מועצת גדולי התורה? ראשיביאלך? למי אתה מתכוין?
שלמה ב כתב:עד היום למיטב ידיעתי בעיתונים חרדים כהמודיע המבשר ויתד נאמן נמנעו תמיד באופן החלטי מלתקוף ולדבר סרה ע"ג העיתון בארגונים חרדים שותומ"צ
איש_ספר כתב:ד. "רמב"ם פרנקל" היה ידוע כמבצר של דייקנות מירבית, האנשים שהתוו את צביונו מלבד שהם ת"ח מופלגים, נודעים כמצוינים בנקיון כתיבתם. קב ונקי. כך שהתעלול הזה לכשעצמו הוא לא חורבן, אבל הוא הורס במידה רבה את האמינות ואת המוניטין. מצער שאנשים, שלא מכירים את המערכת, מסתכלים עתה על הכל כמקשה אחת ומביטים על הכל בחוסר אמון, ואני שומע תגובות מדהימות ומביכות. פנה אלי לומד אחד, ושואל, איך פספסתי את הקטעים בס' הליקוטים החתומים רד"ע, הלא זה ראשי תיבות של ר' פלוני וכו'. וכדי בזין וקצף... חבל חבל מאד.
ועוד ידובר.
נשר כתב:זה נראה שהאשכול הולך לקראת נעילה... לתשומת לבכם!!!
בכל אופן המשפט הזה הצחיק אותי...שלמה ב כתב:עד היום למיטב ידיעתי בעיתונים חרדים כהמודיע המבשר ויתד נאמן נמנעו תמיד באופן החלטי מלתקוף ולדבר סרה ע"ג העיתון בארגונים חרדים שותומ"צ
אריך כתב:עד היום למיטב ידיעתי בעיתונים חרדים כהמודיע המבשר ויתד נאמן נמנעו תמיד באופן החלטי מלתקוף ולדבר סרה ע"ג העיתון בארגונים חרדים שותומ"צ
אריך כתב:והנה לך שאיש ספר כבר מבכה ("כמה חבל... חבל...") את תוצאות המאמר שלו, אשר הזיק מעל ומעבר לפרופורציה של ה'שערוריה'.
פלתי כתב:וכן, ראשי תיבות רד"ע בהחלט יכולים להתפרש בכמה אנפין. אי אפשר לדעת.
נטיעות כתב:פלתי כתב:וכן, ראשי תיבות רד"ע בהחלט יכולים להתפרש בכמה אנפין. אי אפשר לדעת.
ומה באמת הכוונה בראשי התיבות רד"ע?
שלמה ב כתב:
איש ספר,
לא היתה כוונתי להצדיק את מש"פ אף לא לרגע. כולם כאן הסכימו שהם עשו מעשה שלא יעשה (בין לא ראוי לאסון לדורות), ופגעו מאד באמינותם. וכמו"כ בשעתו כשפרסמת את זה כאן, היה בזה תועלת ודבר חשוב, ואפילו אם מאן דהו היה מעורר ע"ז במכתבים למערכת וכדו' בכל עיתון, זה היה בסדר וכנראה גם מביא תועלת.
הטענה היא על עצם הצורה בכתיבת כתבת תחקיר וביטויים וגימיקים שונים ע"מ למקסם את אוירת המחדל.
איש_ספר כתב:נטיעות כתב:פלתי כתב:וכן, ראשי תיבות רד"ע בהחלט יכולים להתפרש בכמה אנפין. אי אפשר לדעת.
ומה באמת הכוונה בראשי התיבות רד"ע?
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?101767&
סתם איש כתב:מישהו מוכן להסביר לי מה ההבדל בין פרסום כתבה כעין זה, ובחריפות הרבה יותר מכך, בכל קובץ תורני ממוצע? למה בישורון עץ חיים או כל קובץ תורני שמופץ לציבור הרחב ראוי לפרסם כתבה מעין זו, ובעיתון במוסף תורני זה לא ראוי?
לולי דמיסתפינא כתב:ראוי לפרסם מאמרים כאלו. וכיוצא בזה על שאר הוצאות שאיני רוצה לפרטם. לא משחקים בציבור.
בן הרב כתב:לולי דמיסתפינא כתב:ראוי לפרסם מאמרים כאלו. וכיוצא בזה על שאר הוצאות שאיני רוצה לפרטם. לא משחקים בציבור.
תרתי דסתרי, אם ראוי אז למה אינך רוצה לפרטם?
ולגופה של שערוריה, אשמח אם מישהו יוכל לתרגם את השערוריה למעשים, היינו נפק"מ הילכתי מחודש העולה מתו"ד הספרים ה'חדשים', שסותר שיטות הפוסקים וכל כיו"ב.
כמדומה שבלא זה, כוס השערוריה אינה מחזיקה מים.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 464 אורחים