אפרקסתא דעניא כתב:שטות?
פלתי כתב:אפרקסתא דעניא כתב:שטות?
אני לא יודע על איזה ספר מדובר, אבל אני מבין שר' גימפעל יודע ויודע.
כי באופן כללי, הרבה ספרים היום שבנויים או מבוססים בחלקם על תשובות הגרח"ק, הם תת רמה ובזיון מחריד.
גם מאד מוזר הסגנון הזה שמביאים שאלה מנומקת, ולכתוב תשובה: אולי.
מה זה, שו"ת מן השמים?
לומד_בישיבה כתב:אגב, המהדורה שיש בידם מרבי יאשע בער זל, הלוא הוא הגריד, אינו ראוי לדפוס ואני יודע ומכיר את מי שכתבו, חלק מזה נדפס בישורון, וכתוב על זה שהוא מאחד בשם קסלר, אין זה נכון, בידי הכתב יד, וזה לגמרי משוכתב, לא קסלר ולא בטיח.!!!!!!
אני הקטן שיכתבתי את כל המהדורה מחדש כמו שעשו בקובץ ישורון והוא יופיע בעזרת השם בקרוב.
שאר הכתבים של מרן הגריז אינם שייכים אלי, על המהדורה של הגריד שילמתי בזמנו, עשרים אלף דולר, חתום בידי עורך דין!!!. וההסכם היה בבית דין מפורסם.
-:)* האדמור מסטריקוב אמר אולי הוא חושש מחיים, ולא מרב חיים. ודי למבין.
---
אגלה עתה סוד גודל שלא פורסם ברבים.
בבריסק אינם חוששים שידפיסו את הספרים, הם התנגדו לכך, היות והשיעורים של הגריד ועוד כהנה אינם ברמה גבוהה כל כך, על חנוכה ופורים בלבד יש בידי שתי כרכים מהגריד ועבדתי עליהם כמה שנים. זה פשוט ליצנות.
כל מה שהוגה על ידי מרן הגריז שליטא הם ששים ושמחים שיוציאו אותם לאור עולם, ולאחר שיצא לאור הגדה של פסח מבית לוי בריסק, ביקש רב אברהם יהושע שליטא, לעשות רקידה בישיבה, אני הייתי עד לטלפון בשעה שבע ורבע בבוקר, ועל הקו היה איש ואמר בזה הלשון. אני מדבר מהטלפון ציבורי הרגע יצאתי מהסטייפלער זיעא, והוא ביקש לי להתקשר אל המחבר ולומר לו, בזה הלשון, משום אל תמנע טוב אני חב לומר לו יישר כוח. האיש שהיה השליח יושב היום בבית דין חשוב, ואני מכירו. כמו כן, רב שלומקה ברמן זל, אמר לי, שלא ירד ההגדה משולחנו מעולם, ונישק אותי על המצח לאחר שההגדה הופיע לאור עולם.
יפה
עוד אספר - שמידי לילה בלילה אני הייתי השליח, וכך היה, במשך היום עבדו גדולי עולם על ההגדה ורב משולם דוד שליטא ביקש לראות את ההתקדמות, ואכן מידי לילה בלילה בשעה שתים עשרה הבאתיו לרב משולם דוד שליטא, - בענין שתיית חלב בפסח, התנהל ויכוח מר לבין רב מיכל פיינשטיין וליבשע ע"ה, וישבו שם כמה מגדולי תלמידי מרן הגריז והתווכחו, וכולם הסכימו עם רב מיכל פיינשטיין ולא כפי שאמרה ליפשע עליה השלום.
--
בנוגע לספר רשימות הנל, אכתוב הערה קטנה, יש שם דבר אחד בשם הגריז ומציין למטה מקור אמרי חן. החזקתי השבוע בידי חבורה על העניין שתי יריעות בכתב ידו של מרן הגריז זל, ומה שהובא שם מאמרי חן הומצא מהשרוול, בעל האמרי חן מזכיר את ההגדה לאורך כל הספר ואני מכיר את כל הספרים שלו ישר והפוך, יש שם דברים טובים ויש שם ליצנות, במקום אחד מביא משהו מהגריז והוא נמצא בספר שם משמואל.
מדוע קיבל הסכמה מהרב שך זל אין לי מושג.
ספר זה מגיש בפני הקורא מהדורה ביקורתית של מסכת קידושין. המהדורה כוללת את נוסח הירושלמי עם תיקונים, מחולק לסוגיות ומפוסק, בלוויית ביאור קצר, הפניה למקבילות בספרות חז"ל ולמובאות בספרות רבנית, והעתקה משווה (סינופסיס) על פי עדי הנוסח הישירים והמקבילות בירושלמי. מבנה המהדורה ועיצובה מבקשים בין היתר, להצביע על מאפייני התלמוד הירושלמי כיצירה עיונית וספרותית גם יחד. הצגת נוסח המסכת המדויק, עמידה על גלגוליו השונים במסירתו, והביאור הקצר הנלווה אליו, מספקים לקורא תשתית נוחה ללימוד מעמיק של המסכת.
לבנון כתב:פלתי כתב:אפרקסתא דעניא כתב:שטות?
אני לא יודע על איזה ספר מדובר, אבל אני מבין שר' גימפעל יודע ויודע.
כי באופן כללי, הרבה ספרים היום שבנויים או מבוססים בחלקם על תשובות הגרח"ק, הם תת רמה ובזיון מחריד.
גם מאד מוזר הסגנון הזה שמביאים שאלה מנומקת, ולכתוב תשובה: אולי.
מה זה, שו"ת מן השמים?
יותר גרוע מזה, הוא ספר מנוקד שנראה שנכתב לרמה של ילדים. אלא שלא צוין שם לאיזה גיל, אם לילדים בני 30, 40, 60, או יותר.
"מפגש חזיתי". סיפור עלילתי הטובל בהומור דקיק ובנימה ישירה וכנה, המניח על שולחן הדיונים תהיות ולבטים בכינון חיי תורה תוך כדי הצגת שיג ושיח מרתק והחלפת דעות בין דמויות חרדיות קלאסיות כדוגמת האחים אהרן ופיני, וזזי המנהל עם הרב י. גור-אריה המזדמנים לפונדק אחד בתרחישים בלתי צפוים.
העלילה נוטלת את הקורא ממפגש מקרי באולם שמחות אל לילה טרוט שינה ועמוס מסרים ומשם אל תוככי ישיבת מיר, היא ממשיכה בשיחות מעמיקות בינות לסימטאות הקסומות של הרובע היהודי ומסיימת בתובנות שמתחדשות במפגש משרדי באיזור התעשייה בתלפיות.
מעט מים כתב:ראיתי בחנות שיצא לאור מחדש שו"ת שאילת יעב"ץ ג' כרכים גדולים
גימפעל כתב:מעט מים כתב:ראיתי בחנות שיצא לאור מחדש שו"ת שאילת יעב"ץ ג' כרכים גדולים
מעלעול בספר ראיתי שנדפס שאלה מר' משה מדעסוי, הידוע בכינויו רמ"ד, ותשובה אליו מהיעב"ץ.
עיניו כיונים כתב:גימפעל כתב:מעט מים כתב:ראיתי בחנות שיצא לאור מחדש שו"ת שאילת יעב"ץ ג' כרכים גדולים
מעלעול בספר ראיתי שנדפס שאלה מר' משה מדעסוי, הידוע בכינויו רמ"ד, ותשובה אליו מהיעב"ץ.
בוקר טוב!
גימפעל כתב:גימפעל כתב:מעט מים כתב:ראיתי בחנות שיצא לאור מחדש שו"ת שאילת יעב"ץ ג' כרכים גדולים
מעלעול בספר ראיתי שנדפס שאלה מר' משה מדעסוי, הידוע בכינויו רמ"ד, ותשובה אליו מהיעב"ץ.
תשובה נוספת חוץ מהתשובה שידעת.
פלגינן כתב:הגיע לידי ספר חדש בשם מפגש חזיתי. במקום להתאמץ יתר על המידה, אעתיק מהעטיפה האחורית:"מפגש חזיתי". סיפור עלילתי הטובל בהומור דקיק ובנימה ישירה וכנה, המניח על שולחן הדיונים תהיות ולבטים בכינון חיי תורה תוך כדי הצגת שיג ושיח מרתק והחלפת דעות בין דמויות חרדיות קלאסיות כדוגמת האחים אהרן ופיני, וזזי המנהל עם הרב י. גור-אריה המזדמנים לפונדק אחד בתרחישים בלתי צפוים.
העלילה נוטלת את הקורא ממפגש מקרי באולם שמחות אל לילה טרוט שינה ועמוס מסרים ומשם אל תוככי ישיבת מיר, היא ממשיכה בשיחות מעמיקות בינות לסימטאות הקסומות של הרובע היהודי ומסיימת בתובנות שמתחדשות במפגש משרדי באיזור התעשייה בתלפיות.
אישית, כאדם "מרובע", חסרה לי בנייה מסודרת של הנקודות הלוגיות בספר, אך נראה שבמכוון מיזג המחבר אל תוך סיפור את כל הטיעונים הרווחים ברחוב כלפי אברכים כשלצידם תשובות קולעות [כולל הנקודות הרגישות הפנים-חרדיות; אברכי כולל והבטלנים שביניהם, לימודי מקצוע, עבודה משרדית, עבודת נשים וכו' וכו']. אולי – כך חשב – הספר ייקרא יותר, ואף לא ייזנח באמצע הקריאה. אולי.
איך שלא יהיה, שווה כל שקל.
גימפעל כתב:מעליב אותי לחשוב שאברכים מקבלים חיזוק מספר זה.
גימפעל כתב:'ישמח משה'
על נביאים, כתובים, חמש מגילות, מועדים, וש"ס,
ג' כרכים.
גימפעל כתב:'אור החכמה'
יו"ל לראשונה בשנת תקע"ה - מראשוני ספרי החסידות,
מתלמיד הבעש"ט
(כמובן שמצוין מהרה"ק מוויטצען, שיש בזה סגולה להחזיק הספר בבית)
ע"י מכון בני משה.
עדיאל ברויאר כתב:גימפעל כתב:'ישמח משה'
על נביאים, כתובים, חמש מגילות, מועדים, וש"ס,
ג' כרכים.
איזו הוצאה?
הוד_והדר כתב:מייזליש כבר הוציא פעם, האם זה שוב הוצאה חדשה , או שרק תיקן השגיאות שהוסיף?
גימפעל כתב:הוד_והדר כתב:מייזליש כבר הוציא פעם, האם זה שוב הוצאה חדשה , או שרק תיקן השגיאות שהוסיף?
צדקת ממני, ההוצאה של הרב איתמר אליעזר זאב מייזליש,
הוצאה ראשונה תשע"ה וכעת עם תיקונים תשע"ו.
שומר-הגחלת כתב:בעז"ה בתחילת שבוע הבא:
מנהגי מהרי"ץ הלוי [דינר] על מועדים כ-550 עמו'.
חכם באשי כתב:שומר-הגחלת כתב:בעז"ה בתחילת שבוע הבא:
מנהגי מהרי"ץ הלוי [דינר] על מועדים כ-550 עמו'.
מיהו מהרי"ץ הלוי דינר?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 504 אורחים