גימפעל כתב:עיין או"ח סי' נה סעיף י' ובמ"ב שם ס"ק מה.
מודיעין כתב:הנולד בל' אדר א' יהיה לו תאריך יום הולדת רק בשנה מעוברת, שהרי בשנה פשוטה אין אדר מלא,
האם יש משמעות כל שהיא לזה?
הרי יום הולדת ידוע כיום גדול ו מסוגל,
א''כ אדם כזה זוכה לזה רק אחת לשלוש שנים??!!
יש לומר שאותן סגולות ומעלות שיש לאדם רגיל ביום הולדת, יש לאדם זה ביום הולדת דידיה פי שנים ופי שלשה. אדם גדול אחד שהאריך ימים היה אומר במליצה כי זכה לזה משום שנולד באד"א ולכן לא עברו עליו אלא שלשים וחמשה ימי הולדת.מודיעין כתב:לא שאלתי מהפן ההלכתי, אלא יותר בעיניני יום הולדת משמעות היום וזה שאין לו את זה אלא פעם בשלוש שנים
מודיעין כתב:לא שאלתי מהפן ההלכתי, אלא יותר בעיניני יום הולדת משמעות היום וזה שאין לו את זה אלא פעם בשלוש שנים
הרוצה להחכים כתב:מודיעין כתב:לא שאלתי מהפן ההלכתי, אלא יותר בעיניני יום הולדת משמעות היום וזה שאין לו את זה אלא פעם בשלוש שנים
עד שאתה שואלני מתי היום הולדת "המשמעותי", תשאלני אם יש בכלל משמעות ליום הולדת, מעבר לפן ההלכתי.
ו... האם ה"משמעותיות" שביום הולדת פועלת גם אם זה מנוגד להגדרת ה"יום הולדת" ההלכתית?
מודיעין כתב:אז אולי יחכימנו המחכים בתשובות ענייניות לכל השאלות???
גימפעל כתב:עיין או"ח סי' נה סעיף י' ובמ"ב שם ס"ק מה.
גימפעל כתב:האם עצם קבלת עול מצוות הוא פחות משמעותי מ'מנהגי' יום הולדת ?
הרוצה להחכים כתב:מודיעין כתב:לא שאלתי מהפן ההלכתי, אלא יותר בעיניני יום הולדת משמעות היום וזה שאין לו את זה אלא פעם בשלוש שנים
עד שאתה שואלני מתי היום הולדת "המשמעותי", תשאלני אם יש בכלל משמעות ליום הולדת, מעבר לפן ההלכתי.
ו... האם ה"משמעותיות" שביום הולדת פועלת גם אם זה מנוגד להגדרת ה"יום הולדת" ההלכתית?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 497 אורחים