שברי לוחות כתב:שני שמואל פרימו היו
מהר"ש פרימו הידוע
ושמואל פרימו סופרו של ש"ץ
הוא הוא וכידוע.
[אלא שיש שמכח התמיהה חידשו בפלפולם דתרי רש"פ הוו].
שברי לוחות כתב:שני שמואל פרימו היו
מהר"ש פרימו הידוע
ושמואל פרימו סופרו של ש"ץ
זקן ששכח כתב:מעניין שכל האשכול נסב סביב סינר שלובשות הנשים, בעוד שלגבי דבר נועז בהרבה שכתב רש"י לא התייחסו כלל.
ואם היתה התמיהה על סינר כיצד יפרשו הא דכתב בגיטין צ ע"ב:
'ופרומה משני צדדיה - אצל אצילי ידיה כדרך אדומיות שבצרפת שבשרן נראה מצדיהן'.
פונדא. גם היא מגעת עד למטה מטבורו של אדם וקורין לו בלשון פרסי פְשְׁת. ונקשר כחשב אפודה והיא אפוד האמורה בתורה ויש בה כסים כסים כנגד הלב ותחת הידים
עושה חדשות כתב:אגב, רבינו חננאל בשבת מפרש אחרת מרש"י. ז"ל -פונדא. גם היא מגעת עד למטה מטבורו של אדם וקורין לו בלשון פרסי פְשְׁת. ונקשר כחשב אפודה והיא אפוד האמורה בתורה ויש בה כסים כסים כנגד הלב ותחת הידים
לייטנר כתב:אגב, המסתמכים על הביטוי הנדיר של רש"י: "לבי אומר לי", ראוי להם שיבדקו היכן עוד מופיע הביטוי אצל רש"י.
פעם חשבתי לקשר את דברי רש"י הללו למש"כ רש"י לקמן שם צה: ולבי מגמגם לומר וכו', כי לכאו' שני הדברים תלויים באחד. אח"כ בדקתי שרש"י כ"כ בעוד הרבה מקומות.לייטנר כתב:עיין, למשל, עירובין נ ע"א ד"ה והרי מעשר.
קולמוס הסופר כתב:בס"ד
אז הנה הוא מגלה את המקור:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 83 אורחים