הגמ' מביאה ברייתא שרבי שמעון דריש מפני אמרה תורה כי יקח איש ולא כי ת(ל)קח אשה לאיש, מפני שדרכו של איש לחזר אחר אשה ואין דרכה של אשה לחזר אחר איש.
לכאורה בכל מקום שרבי שמעון אומר בל' הזה 'מפני אמרה תורה' אזיל לשיטתיה דדריש טעמא דקרא ויש נפק"מ להלכה ולמעשה, כמו לא תחבול בגד אלמנה שלר"ש מותר לחבול בגד אלמנה עשירה וכיוצ"ב, והכא מה נפק"מ מזה שדרכו של איש לחזר אחר אשה וכו'?
וראיתי בגה"ש להגר"י ענגיל שחידש שלר"ש לא צריכינן להגז"ש של קיחה קיחה למילף דהיכא דיהבא היא לדידיה שאין הקידושין חלין, וכדלקמן דף ד: עיי"ש בתוד"ה כתב רחמנא, משום דדריש טעמא דקרא ואין דרכה של אשה לחזר אחר איש וממילא אם נתנה היא הקידושין אינה מקודשת משום שבכה"ת כולה בעי עשייה כדרך עשייתן עיי"ש ודפח"ח
ועכ"ז יש לדקדק בדבריו ובפרט עפ"י הגהות המהרש"ל כאן, ואין זה נראה פשטות דברי הגמ' והדרא קושין לדוכתן, האם יש פירוש אחרת בדברי רבי שמעון?