יאיר1 כתב:הימנעות בעת הזאת מאכילת בשר מטעמי רחמנות, הינה פסולה.
יאיר1 כתב:לא יעלה על הדעת שבביאת המשיח במהרה בימנו אמן ובניין בית המקדש יקריבו קרבנות באופן הפשוט כפי שמובן מפשטות הכתובים.
בברכה המשולשת כתב:איזה מסקנות- הכלליות או הנקודתיות?
לא יעלה על הדעת שבביאת המשיח במהרה בימנו אמן ובניין בית המקדש יקריבו קרבנות באופן הפשוט כפי שמובן מפשטות הכתובים.
אוצר החכמה כתב:לא יעלה על הדעת שבביאת המשיח במהרה בימנו אמן ובניין בית המקדש יקריבו קרבנות באופן הפשוט כפי שמובן מפשטות הכתובים.
תציין בבקשה איפה זה כתוב שם כי הוא דבר זר עד מאד. אני ראיתי שהזכיר לגבי לעתיד לבא אבל בין זה ובין ימות המשיח מרחק גדול מאד (וכמו שאמרו חז"ל מצוות בטלות לעתיד לבא ואינו בימות המשיח לשיטתנו).
יאיר1 כתב:בברכה המשולשת כתב:איזה מסקנות- הכלליות או הנקודתיות?
הנקודות שכתבתי.
ואם יש לך עוד מה להוסיף בקצרה.
מה שכתב מרחביה, זה לא ממש מסכים עם דברי אלא דווקא סותר, כי כן מקבל את זה שיחיד ימנע מאכילת בשר משום רחמנות על הבהמה.
בברכה המשולשת כתב:אוצר החכמה כתב:לא יעלה על הדעת שבביאת המשיח במהרה בימנו אמן ובניין בית המקדש יקריבו קרבנות באופן הפשוט כפי שמובן מפשטות הכתובים.
תציין בבקשה איפה זה כתוב שם כי הוא דבר זר עד מאד. אני ראיתי שהזכיר לגבי לעתיד לבא אבל בין זה ובין ימות המשיח מרחק גדול מאד (וכמו שאמרו חז"ל מצוות בטלות לעתיד לבא ואינו בימות המשיח לשיטתנו).
וכפי שכתב מרן הראי"ה זצ"ל עצמו בכמה מקומות (בייחוד באגרות לרב אלכסנדרוב לגבי העיקרון של מצוות בטלות לעת"ל)
בברכה המשולשת כתב:יאיר1 כתב:בברכה המשולשת כתב:איזה מסקנות- הכלליות או הנקודתיות?
הנקודות שכתבתי.
ואם יש לך עוד מה להוסיף בקצרה.
מה שכתב מרחביה, זה לא ממש מסכים עם דברי אלא דווקא סותר, כי כן מקבל את זה שיחיד ימנע מאכילת בשר משום רחמנות על הבהמה.
הרב הנזיר זצ"ל עצמו היה צמחוני, כידוע
בכל מקרה, נזכרתי שיצא לאור ביאור לחזון הצמחונות והשלום (כמדומני של הרב לונדין)
יאיר1 כתב:אוצר החכמה כתב:לא יעלה על הדעת שבביאת המשיח במהרה בימנו אמן ובניין בית המקדש יקריבו קרבנות באופן הפשוט כפי שמובן מפשטות הכתובים.
תציין בבקשה איפה זה כתוב שם כי הוא דבר זר עד מאד. אני ראיתי שהזכיר לגבי לעתיד לבא אבל בין זה ובין ימות המשיח מרחק גדול מאד (וכמו שאמרו חז"ל מצוות בטלות לעתיד לבא ואינו בימות המשיח לשיטתנו).
טעות סופר ויש להוסיף 'לא' בית המקדש לאיקריבו קרבנות
בברכה המשולשת כתב:הביאור של הרב לונדין הוא מאוד בהיר והוא נועד במיוחד עבור מי שלא מורגל לסגנון לשונו של מרן הראי"ה זצ"ל
יאיר1 כתב:בברכה המשולשת כתב:הביאור של הרב לונדין הוא מאוד בהיר והוא נועד במיוחד עבור מי שלא מורגל לסגנון לשונו של מרן הראי"ה זצ"ל
אוקיי. תוכל לשלוח לי קישור לחיבור, במידה ויש אותו ברשת.
חכם באשי כתב:לא קראתי את האשכול הישן הזה, אך כעת מצאתי שר' אברהם בן הרמב"ם סובר שאכן הצמחונות היא המצב האידיאלי של האדם,
ראו כאן
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?186764&
עמ' ח-ט
וסליחה על הקפצת אשכול ישן נושן..
בברכה המשולשת כתב:הרב הנזיר זצ"ל עצמו היה צמחוני, כידוע
)
בברכה המשולשת כתב:הרב הנזיר זצ"ל עצמו היה צמחוני, כידוע
חכם באשי כתב:לא קראתי את האשכול הישן הזה, אך כעת מצאתי שר' אברהם בן הרמב"ם סובר שאכן הצמחונות היא המצב האידיאלי של האדם,
ראו כאן
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?186764&
עמ' ח-ט
וסליחה על הקפצת אשכול ישן נושן..
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 88 אורחים