עזריאל ברגר כתב:הגומל לא שייך, כקטן שנעשה לו נס שאינו מברך, דאינו בכלל "הגומל לחייבים".
סתם יהודי כתב:עזריאל ברגר כתב:הגומל לא שייך, כקטן שנעשה לו נס שאינו מברך, דאינו בכלל "הגומל לחייבים".
אמנם לדעת מהר"מ מינץ (שו"ת סי' יד) - הובא במשנ"ב ריט ס"ק ג - קטן אינו מחוייב להודות, ונחלק עליו בשו"ת לחמי תודה (בסאן, סי' ה) - הובא בשע"ת ובחי' רעק"א בש"ע שם.
אבל אפילו מתוך דעת מהר"מ מינץ שפוטר, אפשר רק ללמוד (בק"ו) - שגם גוי פטור מלהודות, ומיהו היכן מצינו מי שסובר שגם - אחרי שהקטן יגדיל - פטור מלהודות על (ד') דברים שקרוהו בקטנותו? והיכן מצינו שגם - אחרי שהגוי יתגייר - פטור מלהודות על (ד') דברים שקרוהו בגויותו?
ואם משום "הגומל לחייבים", לא איריא: דבב"י סי' ריט מבואר ד"בחייבים" הכוונה לרשעים, והכוונה שאפילו לרשעים הוא גומל טוב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 153 אורחים