לעומקו של דבר כתב:יוסף משה כתב:מכתב מר' שלום קמנצקי:[/quote
אוהו
האם הזוג מקיימים הפסק?
האם נכון שיש כבר ממזר בעו"ה?
והיכן נמצא הפסק מר' דוד פיינשטיין שכמדומה לא נמצא כאן באשכול
לפי הידוע ר' דוד פיינשטיין לא כתב שום פסק. והקמנציקיים לא הודו שהעובדות שמסרו אינן נכונות. ורנ"ג לא התחייב שיקבל את פסק ר' דוד ובית דינו. ומאחר שאין שום מכתב מרד"פ שכתוב שם להדיא שהפסק הוא טעות גמורה בדבר משנה וכדומה, רנ"ג יכול לומר שיש כאן מח' בהלכה ושלדעתו הקידושין הראשונים בטלים.
מה שצריך הוא שרד"פ ובית דינו יכתבו ויפרסמו פסק הדין כתוב בצורה חד משמעית שאין שום מקום לביטול קידושין לא מצד העובדות ולא מצד ההלכה, ושאין שום דמיון בין מקרה זה לפסקי אביו, ושכל האומר אחרת טועה בדבר משנה ואומר הבלים. ויקיימו בעצמם לא תגורו מפני איש, וכפי שעשו שאר הרבנים שיצאו נגד ההיתר.
כיון שרנ"ג לא חוזר בו, ורש"ק לא כתב נגד ההיתר, ובנו לא הודה שעובדותיו אינם נכונות, הזוג סומך עליהם להמשיך לגור ביחד, ומספרים שכריסה בין שיניה.
חגיגה ט. - רבי שמעון בן מנסיא אומר איזהו מעוות שאינו יכול להתקן זה הבא על הערוה והוליד ממנה ממזר.
ועי' סנהדרין יט. על אותו סנהדרין בעלי מחשבות שכבשו פניהם בקרקע ונמנעו מלומר את ההלכה כמות שהיא להורדוס בגלל אי הנעימות שבדבר. ובסוגיא דשבת נד: נה..